accesskey_mod_content

Publicades 11 guies d'aplicació de la Política de gestió de documents electrònics

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

02 agost 2019

Els Ministeris d'Hisenda i de Política Territorial i Funció Pública han publicat en coedició 11 guies d'aplicació de la Política de gestió de documents electrònics, per a facilitar la seua implantació a la llum de l'experiència i l'aplicació de les lleis 39/2015 i 40/2015.

Les guies(Obri en nova finestra) tracten la implantació de la política de gestió de documents electrònics, l'ús de tramitadors i gestors documentals i els processos de gestió documental:

  1. Guia d'aplicació d'implantació de la política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra)
  2. Guia d'aplicació de Captura i Registre(Obri en nova finestra)
  3. Guia d'aplicació de Classificació(Obri en nova finestra)
  4. Guia d'aplicació de Descripció(Obri en nova finestra)
  5. Guia d'aplicació d'Accés a la Informació(Obri en nova finestra)
  6. Guia d'aplicació de Qualificació(Obri en nova finestra)
  7. Guia d'aplicació de Conservació(Obri en nova finestra)
  8. Guia d'aplicació de Transferència(Obri en nova finestra)
  9. Guia d'aplicació d'Eliminació(Obri en nova finestra)
  10. Guia d'aplicació de Tramitadors i Gestores Documentales(Obri en nova finestra)
  11. Guia d'aplicació de Digitalització(Obri en nova finestra)

L'any 2014 es va publicar la Política de Gestió de Documents electrònics del Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques, la primera que es va elaborar a l'entorn de l'Administració General de l'Estat. Per haver sigut consensuada entre els diferents organismes del Ministeri, així com per la Subdirecció General dels Arxius Estatals de l'aleshores Ministeri d'Educació Cultura i Esports, i el Ministeri de la Presidència, esta política es va convertir en un referent per a les polítiques de gestió de documents electrònics posteriors, tant de l'AGE, com de les comunitats autònomes, entitats locals i universitats. L'any 2016 es va aprovar la segona edició de la Política de Gestió de Documents Electrònics(Obri en nova finestra) de l'aleshores Ministeri d'Hisenda i Funció Pública.

Passats quatre anys des de la publicació de la Política de Gestió de documents electrònics s'ha fet necessària una actualització de la mateixa, tenint en compte l'experiència acumulada en matèria de tramitació i arxiu electrònic, l'adaptació a les lleis 39/2015(Obri en nova finestra) i 40/2015(Obri en nova finestra) , així com la necessitat d'oferir orientació més concreta que facilite l'aplicació pràctica dels processos de gestió documental.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics