La implantació del servici d'administració electrònica del Consell de Mallorca

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

09 març 2015

El Consell de Mallorca s'ha reunit amb alcaldes, regidors i tècnics de l'administració autonòmica i de les corporacions municipals per a arreplegar les inquietuds de les diverses instàncies administratives en relació a la implantació del servici d'administració electrònica.

Una de les propostes que ha sorgit de la reunió és la firma d'un conveni que agrupe totes les administracions -Consell de Mallorca, Govern de les Illes Balears i ajuntaments-, amb la finalitat d'establir vincles que agilitzen la implantació de l'administració electrònica a Mallorca. De moment, el Consell ha destinat al pressupost de 2015 una partida de 300.000 euros amb la idea d'iniciar este projecte, a partir del com, es dotarà a cada ajuntament d'un registre telemàtic, que evite a la gent haver de desplaçar-se a les seus administratives i que els oferisca l'opció de fer els tràmits des de la seua casa.

El consorcio de informática TIC Mallorca ya ha redactado el proyecto eAdmin para crear una plataforma de tramitación electrónica basada en las herramientas del Pla Anibal(Obri en nova finestra) .

En primer lloc, s'elaboraria un catàleg de procediments en el qual es puga consultar la documentació necessària per a fer un tràmit determinat i, després, es discutiria què tramitació es podria fer des de l'ordinador, des de certificats d'empadronament, per a viatjar i de convivència, fins a tramitar una llicència exprés, i una primera fase. La idea és ampliar el nombre de tramitacions que es puguen fer des de casa.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà