La implantació del servei d'administració electrònica del Consell de Mallorca

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

09 març 2015

El Consell de Mallorca s'ha reunit amb alcaldes, regidors i tècnics de l'administració autonòmica i de les corporacions municipals per recollir les inquietuds de les diverses instàncies administratives en relació a la implantació del servei d'administració electrònica.

Una de les propostes que ha sorgit de la reunió és la signatura d'un conveni que agrupi totes les administracions -Consell de Mallorca, Govern de les Illes Balears i ajuntaments-, amb la finalitat d'establir vincles que agilitin la implantació de l'administració electrònica a Mallorca. De moment, el Consell ha destinat al pressupost de 2015 una partida de 300.000 euros amb la idea d'iniciar aquest projecte, a partir del com, es dotarà a cada ajuntament d'un registre telemàtic, que eviti a la gent haver de desplaçar-se a les seus administratives i que els ofereixi l'opció de fer els tràmits des de la seva casa.

El consorci d'informàtica TIC Mallorca ja ha redactat el projecte eAdmin per crear una plataforma de tramitació electrònica basada en les eines del Pla Anibal(Obre en nova finestra) .

En primer lloc, s'elaboraria un catàleg de procediments en el qual es pugui consultar la documentació necessària per fer un tràmit determinat i, després, es discutiria què tramitació es podria fer des de l'ordinador, des de certificats d'empadronament, per viatjar i de convivència, fins a tramitar una llicència exprés, i una primera fase. La idea és ampliar el nombre de tramitacions que es puguin fer des de casa.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

• Cooperació interadministrativa
  • Ciutadà