L'Informe sobre Govern Electrònic avalua la provisió i entrega de servicis de govern electrònic en 35 països d'Europa, els 27 estats membres de la UE i Islàndia, Noruega, Suïssa, Albània, Montenegro, Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia. Els ciutadans dels països participants han avaluat els servicis de govern digital, visitant i avaluant més de 15.000 llocs web.
Este estudi avalua els servicis públics en línia en quatre dimensions, que consten de 14 indicadors, dividits en 48 preguntes.
Les quatre dimensions poden descriure's mitjançant les següents preguntes clau:
- Centralitat en l'usuari. Fins a quin punt es presten servicis en línia? Com són d'amigables per a dispositius mòbils? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen?
- Transparència. Les administracions públiques estan proporcionant informació clara i obertament comunicada sobre com es presten els seus servicis? Són transparents sobre els processos de formulació de polítiques i disseny de servicis digitals, així com sobre la forma en què es processen les dades personals de les persones?
- Facilitadors clau. Què habilitadors tecnològics existixen per a la prestació de servicis de govern electrònic?
- Servicios transfronterers. Amb quina facilitat els ciutadans estrangers poden accedir i utilitzar els servicis en línia? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen per als usuaris transfronterers?
Malta se situa com el país millor classificat en administració electrònica amb una puntuació del 96 %, seguit d'Estònia (92), Luxemburgo (89), Islàndia (88), Finlàndia (86), els Països Baixos (85), Lituània (85), Dinamarca (85), Letònia (82), Turquia (81), Noruega (80), Portugal (80) i España (79). El rendiment mitjà en els països de la UE ha sigut del 70 %.