accesskey_mod_content

Publicat l'Informe sobre Govern Electrònic 2023 de la Comissió Europea

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

28 setembre 2023

Entre els 35 països analitzats, España se situa en el cinqué lloc de l'indicador de ‘Centralidad en l'usuari’ amb 98 punts.

L'Informe sobre Govern Electrònic avalua la provisió i entrega de servicis de govern electrònic en 35 països d'Europa, els 27 estats membres de la UE i Islàndia, Noruega, Suïssa, Albània, Montenegro, Macedònia del Nord, Sèrbia i Turquia. Els ciutadans dels països participants han avaluat els servicis de govern digital, visitant i avaluant més de 15.000 llocs web.

Este estudi avalua els servicis públics en línia en quatre dimensions, que consten de 14 indicadors, dividits en 48 preguntes. 

Les quatre dimensions poden descriure's mitjançant les següents preguntes clau:

  • Centralitat en l'usuari. Fins a quin punt es presten servicis en línia? Com són d'amigables per a dispositius mòbils? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen?
  • Transparència. Les administracions públiques estan proporcionant informació clara i obertament comunicada sobre com es presten els seus servicis? Són transparents sobre els processos de formulació de polítiques i disseny de servicis digitals, així com sobre la forma en què es processen les dades personals de les persones?
  • Facilitadors clau. Què habilitadors tecnològics existixen per a la prestació de servicis de govern electrònic?
  • Servicios transfronterers. Amb quina facilitat els ciutadans estrangers poden accedir i utilitzar els servicis en línia? I quins mecanismes de suport i retroalimentació en línia existixen per als usuaris transfronterers?

Malta se situa com el país millor classificat en administració electrònica amb una puntuació del 96 %, seguit d'Estònia (92), Luxemburgo (89), Islàndia (88), Finlàndia (86), els Països Baixos (85), Lituània (85), Dinamarca (85), Letònia (82), Turquia (81), Noruega (80), Portugal (80) i España (79). El rendiment mitjà en els països de la UE ha sigut del 70 %.

Indicadores de España

Entre els indicadors que mesuren el rendiment de les polítiques d'Administració Electrònica, España destaca especialment en Centralitat en l'usuari (98 punts enfront de 90 de mitjana en la UE), sent el país amb major augment de puntuació respecte a l'any anterior (8 punts més) i situant-se en el cinqué lloc entre els països analitzats. Esta dimensió mesura si un servici és oferit online (98 punts), si existixen funcionalitats de suport i ajuda (100) i si està adaptat a dispositiu mòbil (92).

En la resta d'indicadors, España està per damunt de la mitjana dels països de la UE: Transparència (73 punts enfront de 62 de la UE), Facilitadors clau (81 enfront de 71) i Servicis transfronterers (67 enfront de 57). Entre altres dades, l'informe destaca que el 96% dels servicis estan online, un 67% dels portals governamentals mostren si poden consultar-se les dades personals, un 84% dels servicis accepten la identificació electrònica, un 73% dels servicis estan disponibles des d'altres països i un 83% dels servicis compten amb informació personal precompletada.

  • Informació i dades del sector públic
  • Govern obert, Informes i Estudis