L'imperatiu d'interoperabilitat: explorant històries d'èxit urbà en un nou informe

• Copiar

01 juny 2023

El Consell de Lisboa(Obri en nova finestra) , com a part del consorci UserCentriCities(Obri en nova finestra) , ha publicat un informe de política titulat" L'imperatiu d'interoperabilitat: una història de quatre ciutats(Obri en nova finestra) ".

Este document proporciona informació detallada sobre implementacions d'interoperabilitat reeixides a Gant, Milà, Kiev i Tallin. La importància de la proposta d'una Llei Europea Interoperable(Obri en nova finestra)  para mejorar los servicios digitales en toda Europa, mejorar la experiencia del usuario y promover la inclusión en la sociedad digital también es un punto focal del documento.

Kíev – servicis digitals en crisis

L'informe destaca l'excepcional resiliència i el progrés de Kíev, la capital d'Ucraïna. A pesar dels desafiaments enfrontats, l'equip digital de Kíev ha desenvolupat servicis digitals eficients que s'han convertit ràpidament en ferramentes essencials per als ciutadans.

Kyiv Digital, la aplicación digital de la ciudad, se originó como una simple aplicación de transporte que proporciona acceso a espacios de estacionamiento gratuitos y boletos de transporte público. Con el tiempo, se transformó en un ecosistema de servicios digitales, que incluye herramientas de democracia electrónica. La aplicación es totalmente interoperable con Diia, el servicio avanzado de intercambio de documentos de Ucrania, lo que permite a las personas compartir documentos fácilmente. Además, está integrado con varios registros nacionales como el registro estatal de vehículos, el registro de infracciones administrativas, el Servicio Estatal de Impuestos, BankID y varios sistemas de pago.

Amb l'inici del conflicte, Kyiv Digital va agregar ràpidament noves característiques vitals, transformant-la en una ferramenta que salva vides. Gràcies a una arquitectura robusta i modular orientada a servicis i a la inversió prèvia en interoperabilitat, Kíev va poder llançar nous servicis en resposta a les demandes canviants.

Milà – una pàgina de destinació, molts servicis

Milà, l'exemple italià de la "Carpeta Digital dels Ciudadanos", també es destaca. La ciutat va començar a treballar en el projecte en 2017 per a crear una pàgina de destinació única on diverses oficines administratives pogueren integrar els seus servicis. La carpeta digital proporciona accés integrat a les dades emmagatzemades en registres separats, que van des de l'educació fins a la propietat d'automòbils. Este accés unificat simplifica els processos per als ciutadans, permetent una fàcil gestió de documents personals, certificats, pagament de taxes municipals i multes de trànsit.

Gant: la interoperabilitat posa a l'ésser humà en el centre

En Gante, Bélgica, la prestación proactiva de servicios desempeña un papel fundamental en la transformación digital de la ciudad. Gante ha adoptado un enfoque centrado en el ser humano, vinculando la prestación proactiva de servicios con la reducción de la pobreza. La ciudad proporciona bolsas de basura gratuitas a ciudadanos de bajos ingresos, reducciones automáticas y descuentos para guarderías y gastos escolares a padres con bajos ingresos, y reducciones significativas para actividades culturales y deportivas. Estos servicios son posibles gracias a la interoperabilidad entre los registros nacionales, regionales y locales, así como a la plataforma Maximum Data Sharing between Administrations and Agencies (MAGDA).

Tallin - Mapes 3D per a una millor planificació urbana

Tallin, Estònia, ha sigut un excel·lent exemple de govern electrònic durant molts anys. En este informe, la ciutat brilla amb el seu projecte de planificació urbana tridimensional (3D). Mitjançant l'ús d'una infraestructura d'interoperabilitat robusta, este servici oferix una visualització realista de la ciutat, ajudant als ciutadans, arquitectes i planificadors urbans a comprendre millor l'impacte de les propostes de projectes. La interoperabilitat de les dades és facilitada pel Departament de Sistemes d'Informació Geogràfica (SIG) de Tallin, que administra un mapa 3D de la ciutat que es basa en l'intercanvi de dades entre els registres a nivell nacional i local.

El informe de política concluye con una hoja de ruta de cuatro puntos que exige varios pasos adelante en la entrega de interoperabilidad a escala en toda Europa, aprovechando la oportunidad que brinda la propuesta de la Comisión Europea para la Ley de Europa Interoperable con visión de futuro.

Tiene curiosidad por saber más? Sumérjase y lea el informe completo de " L'imperatiu d'interoperabilitat(Obri en nova finestra) ".

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

• Interoperabilitat i Normalització
  • Informació i dades del sector públic