La Comissió Europea posa el programari a la disposició de tots en benefici d'empreses, innovadors i àrees d'interés públic

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

13 desembre 2021

La Comisión ha adoptado nuevas normas sobre software de código abierto que permitirán soluciones de software de acceso público con beneficios potenciales para ciudadanos, empresas o servicios públicos.

La Comissió Europea ha adoptat noves normes sobre programari de codi obert que permitirán que sus soluciones de software sean de acceso público siempre que existan beneficios potenciales para los ciudadanos, las empresas u otros servicios públicos. El reciente estudi de la Comissió(Obri en nova finestra) sobre l'impacte del programari i maquinari de codi obert en la independència tecnològica, la competitivitat i la innovació en l'economia de la UE mostró que la inversión en código abierto genera, de media, una rentabilidad cuatro veces superior. Los servicios de la Comisión podrán publicar el código fuente del software que poseen en un tiempo mucho más corto y con menos papeleo.

Un exemple dels beneficis del codi obert és la firma electrònica, un conjunto de normas, herramientas y servicios gratuitos que ayudan a las administraciones públicas y a las empresas a acelerar la creación y verificación de firmas electrónicas legalmente válidas en todos los Estados miembros de la UE.

Un segon exemple és LEOS ( Legislation Editing Open Software ), el programari utilitzat en tota la Comissió per a redactar textos legals. Originalment escrit per a la Comissió, LEOS s'està desenvolupant ara en estreta col·laboració amb Alemanya, Espanya i Grècia.

Tot el programari de codi obert de la Comissió disponible en un sol lloc

La Comisión Europea hará que su software esté disponible como código abierto en un único repositorio para facilitar el acceso y la reutilización. Antes de su publicación, se comprobará cada programa informático para evitar riesgos relacionados con la seguridad o la confidencialidad, problemas de protección de datos o infracción de los derechos de propiedad intelectual de terceros.

Amb esta decisió es facilitaran i milloraran moltes accions:

• La difusió de programari baix una llicència de font oberta ja no requerirà una decisió de la Comissió.
  • Siempre que sea posible, los servicios de la Comisión revisarán progresivamente todo el software desarrollado antes de la adopción de estas nuevas reglas e identificarán los que tienen el potencial de aportar valor fuera de la Comisión.
  • La Comissió ara permet als seus desenvolupadors de programari contribuir a projectes de codi obert amb millores que van desenvolupar com a part del seu treball.
  • La Comissió ja compartix centenars de projectes de programari com a font oberta, inclòs el programari desenvolupat per al Mecanisme Connectar Europa(Obri en nova finestra) , Eurostat(Obri en nova finestra) , el Programa Europa Interoperable (Obri en nova finestra) (Programa de soluciones de interoperabilidad para administraciones públicas, empresas y ciudadanos, el antiguo programa ISA²(Obri en nova finestra) ) i per al Centre Comú d'Investigació(Obri en nova finestra) .

Antecedents

La estratègia digital de la UE(Obri en nova finestra) té com a objectiu fer que la transformació digital funcione per a les persones i les empreses, al mateix temps que ajuda a aconseguir el seu objectiu d'una Europa climàticament neutra per a 2050

Estes regles seguixen l'Estratègia Estratègia de programari de codi obert(Obri en nova finestra) 2020-2023 de la Comissió, que baix el tema 'Think Open', ha establecido una visión para alentar y aprovechar el poder transformador, innovador y colaborativo del código abierto, sus principios y prácticas de desarrollo. La estrategia contribuye a los objetivos de la estratègia digital global de la Comissió(Obri en nova finestra) i el programa Europa Digital(Obri en nova finestra) .

Font original de la notícia(Obri en nova finestra) .

• Software Libre
  • Ciutadà