- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Disponible la “Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servici”
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
30 maig 2016
Es publica esta nova guia que proporciona orientació a les Administracions en la prestació d'aplicacions en manera servici per a fomentar la reutilització tecnològica plantejada en la Llei 40/2015.
La Guia per a la prestació d'aplicacions en manera servici pretén servir com a ferramenta de suport a les Administracions Públiques que vullguen oferir aplicacions, plataformes, infraestructures o processos en manera servici a altres organismes.
Per a açò, i amb l'objectiu d'impulsar esta modalitat de servici que suposa importants estalvis de costos per al sector públic, esta guia desenvolupa recomanacions sobre:
- Tipos de possibles acords en els quals es pot articular la prestació d'aplicacions en manera servici.
- Condicions de prestació que poden afectar a estos servicis.
- Model de suport per a aplicacions en manera servici.
- Estratègia de formació.
- Models d'administració i manteniment d'este tipus de servicis.
- Responsabilidades en el compliment de les condicions de bon ús del servici.
- Consideracions de confidencialitat, protecció de dades i seguretat.
- Gestió de l'evolució i la demanda en este tipus de servicis.
- Possibles contraprestacions econòmiques, tenint en compte que la facturació no podrà suposar un lucre per a l'administració proveïdora de l'aplicació en manera servici.
- Aspectos a tindre en compte en la devolució del servici prestat.
Els principals col·lectius als quals està dirigit esta guia pràctica són:
- Responsables de la prestació de l'aplicació en manera servici, bé siga com a proveïdors directes, intermediaris, habilitadors o qualsevol altre tipus de modalitat de prestació que es definisca en funció del tipus de servici a prestar.
- Responsables d'activitats d'administració relacionades amb el servici prestat.
- Equip encarregat d'impartir formació i preparar material formatiu relacionat amb este tipus de servicis.
- Membres de departaments de seguretat informàtica, compliment de LOPD o norma que la substituïsca i confidencialitat.
- Responsables d'auditoria d'este tipus de servicis.
- Subscriptors d'aplicacions en manera servici, tant reals com a potencials.
La publicació d'esta guia respon a la demanda existent de reutilització d'aplicacions i solucions en l'àmbit de les Administracions públiques, atenent al que es disposa en la Llei 11/2007, en la nova Llei 40/2015, de Règim Jurídic del Sector Públic i en l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat.
La guia es troba disponible en format PDF i ePUB i es pot consultar i descarregar des de la secció Normes Tècniques d'Interoperabilitat .
- Interoperabilitat i Normalització
- Infraestructures i servicis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8