accesskey_mod_content

La UE publica dos estudios relacionados con la facilitación de la interacción digital entre las administraciones los y ciudadanos y empresas

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

27 desembre 2016

Tots dos estudis constituïxen una base d'informació valuosa i podrien inspirar les activitats actuals i futures en el marc del Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020.

En un mercado único digital, los servicios públicos deberían ser digitales, abiertos y transfronterizos por diseño. Como parte del Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020(Obri en nova finestra) , les administracions públiques i les institucions públiques haurien de proporcionar servicis públics digitals sense fronteres i d'extrem a extrem a tots els ciutadans i empreses abans de 2020.

Dos estudis de la Comissió posen en relleu la forma en què els servicis oberts i de col·laboració digital, (OGS, per les seues sigles en anglés) pot millorar la transparència i la capacitat de resposta en els tractes dels ciutadans amb l'administració, crear confiança entre els sectors i proporcionar millors servicis públics.

En l'estudi " Cap a una aplicació més ràpida i l'adopció de mapes de govern obert(Obri en nova finestra) ", encontramos 395 ejemplos inspiradores de los Servicios abiertos de administración electrónica en toda Europa. Esta riqueza de datos y prácticas, es prueba de éxito de la cooperación entre las administraciones públicas, las empresas, las organizaciones y los ciudadanos. Demuestra cómo el proceso de digitalización puede crear mejores oportunidades para todos y muestra concretamente cómo hacer que suceda. La Comisión Europea dará visibilidad a estas mejores prácticas, apoyará los procesos políticos e invertirá en la innovación digital en el sector público.

L'estudi “ El análisis del valor de la nueva generación de servicios de administración electrónica(Obri en nova finestra) ” identifica tres grups d'administració pública en els quals els servicis governamentals oberts són més valuosos:

  • Servicios humanos; en su mayoría a ciudadanos que prestan apoyo concreto, como salud, educación y cultura.
  • Servicios administratius; necessaris per al funcionament del govern
  • Servicis participatius i formulació de polítiques (o Servicis oberts i participatius de presa de decisions).

A pesar de que han variado los niveles de costos, diferentes plazos para el éxito y jugar diversos roles en el proceso de construcción de confianza, es a través de la interacción de estos tres grupos que la OGS puede florecer en beneficio de todos.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra) .

  • Servicis electrònics
  • Ciutadà
  • Empresa