Firma de conveni entre MINHAP i la Regió de Múrcia per a la prestació mútua de solucions bàsiques d'administració electrònica

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

30 octubre 2015

La firma d'este conveni permetrà l'accés, entre altres sistemes, a la plataforma d'intermediació de dades, canvi de domicili, @firma, cl@ve, sistema d'interconnexió de registres, notificacions electròniques i Xarxa Sara gestionats per la DTIC.

El secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, i el Conseller d'Hisenda i Administració Pública de la Regió de Múrcia, Andrés Carrillo, van firmar el passat 23 d'octubre un conveni per a l'accés a servicis bàsics d'Administració electrònica.

Amb la firma d'este conveni, l'Administració General de l'Estat, a través de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, posa a la disposició de la Regió de Múrcia diferents plataformes electròniques que simplifiquen i faciliten la implantació de l'administració electrònica. Al seu torn, per este conveni la Regió de Múrcia també podrà oferir servicis dels quins es beneficie l'administració general de l'estat i la resta de governs autonòmics i així mateix actuarà amb vista a les seues entitats locals per a facilitar-los l'accés als servicis de la DTIC. Alguns dels servicis més representatius inclosos són:

• Intermediació de dades entre Administracions Públiques. Permet a les Administracions Públiques la consulta per mitjans electrònics de dades de ciutadans dels quals ja disposen altres Administracions Públiques per la seua competència. D'esta forma, el ciutadà no ha d'aportar els documents acreditatius dels mateixos. La plataforma d'intermediació de dades és un servici horitzontal, permet integrar múltiples administracions públiques, tant per a proveir dades a altres Administracions Públiques com per a consultar-los.
  • Servici de comunicació automàtica de canvi de domicili a través d'un sol tràmit, es facilita que el ciutadà informe del canvi de domicili a totes les administracions públiques adherides. És a dir, amb una única comunicació, la informació pot arribar a l'AEAT, a la Seguretat Social, a Trànsit o a organismes de la Comunitat Autònoma.
  • Sistema d'Interconnexió de Registres . Interconnecta les oficines de registre (presencials i electròniques) i permet l'intercanvi de seients registrals en forma de comunicacions electròniques segures entre les oficines de registre i els organismes competents, aportant evidents beneficis tant al ciutadà com a les Administracions Públiques. D'esta manera, un ciutadà d'un petit poble de la regió de Múrcia, dirigint-se físicament a la seua oficina local, podrà, en només segons, fer arribar les seues sol·licituds al seu govern regional, a un ens estatal, o a ajuntaments o governs regionals d'altres comunitats autònomes.
  • Direcció Electrònica Habilitada i Catàleg de Procediments del Servici de Notificacions Electròniques . Permet la pràctica de la notificació per mitjans electrònics en facilitar als interessats l'accés al contingut de l'acte objecte de notificació, acreditant data i hora de la posada a disposició i accés al contingut, de forma segura i fefaent.
  • Xarxa SARA , com a xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques, permet l'intercanvi segur d'informació entre les aplicacions de les Administracions Públiques connectades a través d'una plataforma bàsica de comunicacions.
  • Plataforma de validació i firma electrònica @FIRMA és un conjunt de productes i servicis de certificació i firma electrònica, que es posa a la disposició de les AAPP, per a fomentar la posada en marxa i el desplegament d'aplicacions informàtiques i servicis d'Administració electrònica que requerisquen validació de firma electrònica basada en certificats, autenticació, generació de firma electrònica o segellat de temps en la seua relació amb els ciutadans, empreses i organismes.
  • Cl@ve , plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica. Este nou sistema, que complementa a la Plataforma @firma,  permet accedir amb plenes garanties als servicis d'administració electrònica utilitzant, a més de certificats electrònics,  claus compartides (usuari i contrasenya). D'esta manera se simplifica l'accés del ciutadà als servicis electrònics i es potencia i es facilita el seu ús des de dispositius mòbils.

Totes estes actuacions es realitzen en el marc de col·laboració entre l'Administració General de l'Estat i les Comunitats Autònomes a través del Comissió Sectorial d'Administració Electrònica .

• Cooperació interadministrativa
  • Infraestructures i servicis comuns