El Sistema d'Interconnexió de Registres supera el primer milió de registres intercanviats i els 3 milions d'euros d'estalvis.

10 juny 2015

Amb 1.000.728 seients registrals intercanviats a través de la plataforma del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR) se superen els 3 milions d'euros d'estalvis des de la seua posada en marxa.

Actualmente con una media de 18.000 asientos semanales y una tasa de digitalización del 88,1%, la plataforma del Sistema de Interconexión de registros han logrado ahorros que superan los 3 millones de euros (3.096.386,31€).

A més dels estalvis econòmics l'intercanvi electrònic de seients registrals suposa una major eficàcia en la gestió. En realitzar-se els intercanvis electrònicament, la recepció en destinació es produïx pocs minuts després del seu enviament en origen. L'estalvi benvolgut en la tramitació electrònica d'un seient tipus és d'uns 4 euros si va digitalitzada la documentació adjunta.

A data d'hui estan integrats en SIR: l'Administració de l'Estat; les Comunitats Autònomes de la figura (Principat d'Astúries, Illes Canàries, Castella-la Manxa, Castella i Lleó, Extremadura, La Rioja, Comunitat de Madrid, Comunitat Valenciana), 500 municipis depenents de les mateixes i la Diputació de Jaén.

mapa de les comunitats autònomes adherides a SIR

En la medida que el resto de CCAA se integren en el Sistema de interconexión de Registros se alcanzará toda la potencialidad de la plataforma pues las más de 20.000 oficinas de registro de las Administraciones públicas españolas estarán interconectadas entre sí.

Més informació en el CTT sobre la solució SIR

• Cooperació interadministrativa