- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
La Xunta de Galícia aprova la política de firma electrònica i de certificats
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
11 març 2014
L'Agència per a la Modernització Tecnològica de Galícia de la Xunta de Galícia ha publicat una resolució per la qual s'aprova la política de firma electrònica i de certificats de l'administració general i del sector públic autonòmic de Galícia.
Per la resolució amb data 25 de febrer de 2014 s'adopta com a política de firma electrònica i de certificats de l'Administració general i del sector públic autonòmic de Galícia la política de firma electrònica i de certificats de l'Administració general de l'Estat amb algunes especificitats que s'indiquen en el text de la resolució.
L'Orde de 6 de febrer de 2014 per la qual s'aprova el protocol d'identificació i firma electrònica de l'Administració general i del sector públic autonòmic de Galícia establix en el seu article 3 que l'administració general i el sector públic autonòmic de Galícia haurà d'adoptar una política de firma electrònica i de certificats, que s'harmonitzarà amb l'establit en l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat i les seues normes de desenvolupament.
Amb caràcter general, una política de firma electrònica és un document legal que conté una sèrie de normes relatives a la firma electrònica, organitzades al voltant dels conceptes de generació i validació de firma, en un context particular (contractual, jurídic, legal), definint les regles i obligacions de tots els actors involucrats en el procés. L'objectiu és determinar la validesa de la firma electrònica per a una transacció en particular, especificant la informació que ha d'incloure la persona firmant en el procés de generació de la firma i la informació que s'ha de comprovar en el procés de validació de la mateixa.
La política de firma electrònica i de certificats de l'Administració general de l'Estat, és coherent amb l'ordenament autonòmic i plenament assumible en els seus aspectes tècnics, per la qual cosa, amb la seua adopció, l'Administració general i del sector públic autonòmic de Galícia pretén fer un pas clar per a afavorir la interoperabilitat entre administracions públiques, la qual cosa redundarà d'una manera immediata en la simplificació de tràmits per als ciutadans.
Més informació en el CTT sobre Política de Firma
- Identitat i Firma electrònica
- Centre de Transferència de Tecnologia
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
0 Comentaris
No hi ha comentaris