Disponibles en el CTT tres noves solucions de la Generalitat Valenciana

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

08 juliol 2014

La Generalitat Valenciana ha posat a la disposició de les Administracions Públiques a través del Centre de Transferència de Tecnologia (CTT), LliureX, una distribució GNU/Linux amb més de 400 aplicacions i recursos educatius, i dos ferramentes d'ajuda al desenvolupament àgil de programari, gvHIDRA per a tecnologia PHP i gvNIX per a Java.

LliureX

LliureX  es una distribución de software libre bajo licencia GNU/GPL3 desarrollado por la Generalitat Valenciana y que desde 2005 libera versiones anualmente con diferentes adaptaciones a entornos tanto educativos como empresariales.

LliureX 14.06 oferix tant un sistema operatiu com una col·lecció amb les últimes versions de més de 400 aplicacions i recursos educatius, incloent una suite ofimàtica, laboratori d'idiomes i aplicacions per a l'edició de fotografies, àudio i vídeo. A més, oferix suport per a pissarres digitals, clients lleugers i control d'aula entre altres funcionalitats.

La distribució està disponible en sis variants: Escriptori, d'ús general per a centres educatius i llars; Infantil; Música; Lleuger, per als ordinadors més antics o amb menys prestacions; Pime, amb funcionalitats específiques per a entorns laborals; i Model de Centre, que ha sigut optimitzat per a incloure tots els espais del centre educatiu. Totes les variants de LliureX es poden descarregar de forma gratuïta en la pàgina web www.lliurex.net(Obri en nova finestra)

Desenvolupament d'aplicacions

Les solucions gvHIDRA i gvNIX són ferramentes d'ajuda al desenvolupament àgil de programari mitjançant paquets de components. Estes ferramentes són molt útils per als desenvolupadors, ja que permeten optimitzar el treball i reduir el temps dedicat al desenvolupament d'aplicacions.

gvHIDRA ( www.gvhidra.org(Obri en nova finestra) ) se ha consolidado como el estándar para el desarrollo de aplicaciones web con tecnología PHP en la Generalitat, y actualmente ya se han desarrollado más de 70 aplicaciones con esta herramienta.

Per la seua part, gvNIX ( www.gvnix.org(Obri en nova finestra) ) està dirigit al desenvolupament ràpid d'aplicacions web amb llenguatge Java. Permet reutilitzar el coneixement i els estàndards de les organitzacions per a construir les seues pròpies aplicacions de gestió. Com en el cas de gvHIDRA, el seu ús es pot estendre a qualsevol Administració Pública a través del CTT.

• Programari Lliure
  • Centre de Transferència de Tecnologia