El 15 de Julio de 2014 el Consell de l'OCDE va adoptar formalment el document de Recomanacions per al desenvolupament d'Estratègies Administració Digital, amb l'objectiu d'aconseguir acostar a les Administracions als seus ciutadans i empreses. El document va ser desenvolupat pel Grup d'Administració Electrònica de l'OCDE, dependent del Comité de Governança Pública.
En ell se separen els conceptes d'Administració Electrònica i Administració Digital. Així, assenyala el document, l'Administració Electrònica es referix a l'ús de les TIC per a millorar el funcionament de l'Administració, mentre que l'Administració Digital fa ús de les tecnologies digitals en un sentit més ampli (tecnologies mòbils, dispositius, anàlisis de dades, etc.) amb la finalitat de que l'Administració aporte valor a la societat. L'Administració Digital ha d'integrar-se en les estratègies de modernització de les Administracions.
El document conté les següents 12 recomanacions a tindre en compte pels països en el desenvolupament de les seues Estratègies d'Administració Digital:
- Incloure una major transparència, obertura i inclusió dels processos i operacions de l'Administració
- Impulsar el compromís i la participació de col·laboradors públics, privats i el conjunt de la societat civil en el desenvolupament de polítiques i en el disseny i provisió de servicis públics
- Arrelar en el sector públic una cultura basada en les dades
- Establir un marc de gestió de riscos per a garantir la seguretat digital i la preservació de la privacitat, així com adoptar mesures de seguretat efectives
- Atraure el suport i compromís polític per al desenvolupament de les Estratègies d'Administració Digital
- Assegurar l'ús coherent de tecnologies digitals en les diferents àrees polítiques i en els diferents nivells d'Administració
- Establir marcs efectius d'organització i governança per a coordinar la implementació de les Estratègies d'Administració Digital en els diferents nivells d'Administració
- Enfortir la cooperació internacional amb altres Administracions
- Disponer de modelos de negocio claros que garanticen la sostenibilidad de las inversiones en la implementación de la Estrategia de Administración Digital
- Reforçar les capacitats institucionals per a gestionar i monitorar de manera sistemàtica la implementació dels projectes a abordar
- Contractar tecnologia de manera innovadora, adequada al nou ús que es fa d'ella.
- Garantizar que los marcos de regulación, tanto aplicables a políticas sectoriales, como los transversales, tienen en cuenta las nuevas oportunidades que ofrecen las tecnologías digitales.
Finalmente, se encomienda al Comité de Gobernanza Pública, en colaboración con el Comité de Políticas Económicas Digitales, el seguimiento y monitorización de la implementación de estas Recomendaciones en los Estados Miembro en un plazo máximo de 3 años.