Model de Política de gestió de documents electrònics elaborat gràcies a la col·laboració de les Administracions Públiques.

" /> Model de Política de gestió de documents electrònics elaborat gràcies a la col·laboració de les Administracions Públiques." /> PAe - Model de Política de gestió de documents electrònics.
accesskey_mod_content

Model de Política de gestió de documents electrònics.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

19 desembre 2013

Es troba disponible el Model de Política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra) elaborat gràcies a la col·laboració de les Administracions Públiques.

Una política de gestió de documents electrònics conté orientacions o directrius que definix una organització per a la creació i gestió de documents autèntics, fiables i disponibles al llarg del temps, d'acord amb les funcions i activitats que li són pròpies.

En el context de l'Esquema Esquema Nacional d'Interoperabilitat ( Reial decret 4/2010, de 8 de gener(Obri en nova finestra) ), la Norma Tècnica d'Interoperabilitat de Política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra) té per objecte establir les directrius per a la definició de polítiques de gestió de documents electrònics. Per tant, tracta els conceptes relacionats amb el desenvolupament de polítiques de gestió de documents electrònics, identifica els processos de la gestió de documents en el marc de l'administració electrònica i establix els principis necessaris per al desenvolupament i aplicació de polítiques de gestió de documents electrònics per part de tots els òrgans de l'Administració i Entitats de Dret Públic vinculades o dependents d'aquella.

El Model de Política de gestió de documents electrònics(Obri en nova finestra) , respon la demanda d'orientació en la matèria i té com a objectiu servir com a referència per a l'elaboració d'una Política de Gestió de documents electrònics conforme a l'Esquema Nacional d'Interoperabilitat, seguint el que es disposa en la Norma Tècnica d'Interoperabilitat i en la seua corresponent Guia d'Aplicació.
El Model s'articula en funció dels següents continguts:

    1. Referències
    2. Abast de la Política
    3. Dades identificatives la Política
      1. Període de validesa
      2. Identificador del gestor de la Política
    4. Rols i responsabilitats
      1. Actors
      2. Responsabilitats
    5. Processos de gestió documental
      1. Captura
      2. Registre
      3. Classificació
      4. Descripció
      5. Accés
      6. Qualificació
      7. Conservació
      8. Transferència
      9. Destrucció o eliminació
    6. Assignació de metadades
    7. Documentació
    8. Formació
    9. Supervisió i auditoria
    10. Gestió de la Política

 

 

  • Interoperabilitat