accesskey_mod_content

La Seguretat Social llança un nou portal per a facilitar l'accés a informació i tràmits sobre pensions i prestacions

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

17 octubre 2024

Entre els servicis que oferix destaquen la sol·licitud de pensions i prestacions, els simuladors de jubilació i Ingreso Mínimo Vital (IMV), la consulta de l'estat de les sol·licituds o la incorporació i actualització de dades personals dels usuaris.

La Seguretat Social ha posat en marxa una nova pàgina web(Obri en nova finestra) que incorpora totes les vies d'accés telemàtic per a tràmits, informació i servicis sobre pensions i prestacions (l'àmbit d'acció de l'Institut Nacional de la Seguretat Social, INSS).

Des de la web els ciutadans poden sol·licitar prestacions, accedir als simuladors de jubilació i Ingrés Mínim Vital, consultar l'estat de les seues sol·licituds, gestionar les seues cites, i comunicar o realitzar canvis en les seues dades personals, entre altres qüestions, de manera ràpida i intuïtiva.

El secretari d'Estat de la Seguretat Social i Pensions, Borja Suárez, ha destacat que “és un pas més en l'estratègia de posar al ciutadà en el centre, acostar els nostres servicis, fer-los més accessibles i fàcils, tant a l'hora de localitzar-los com a la hora d'utilitzar-los”.

“El llenguatge que parlem en este nou portal és el dels ciutadans, no el de l'Administració. Un canvi de paradigma que ja hem vist que dona molt bons resultats. La nova app d'Importass, que presentem fa unes setmanes, ja acumula més de 230.000 descàrregues”, ha indicat Suárez.

El secretari d'Estat ha recalcat que molts ciutadans preferixen utilitzar els servicis electrònics quan estos són fàcils d'usar, i que, a més, permeten augmentar la qualitat en l'atenció a través dels canals tradicionals per a els qui, per alguna circumstància, no poden fer ús dels tràmits digitals.

Què oferix el nou portal

El nou portal oferix un buscador de servicis i tràmits, a més d'accessos directes als més consultats i demandats, ordenats de manera molt visual, amb una estructura clara i un llenguatge directe. A més, està dissenyat perquè s'adapte perfectament al dispositiu des del qual s'accedisca, ja siga des d'un ordinador o un dispositiu mòbil.

La navegació per estos servicis és més senzilla i intuïtiva, guiant a l'usuari a través d'un sistema de preguntes i respostes que ho acompanya fins al servici electrònic adequat. Estos qüestionaris intel·ligents, que pretenen orientar a l'usuari d'una manera personalitzada, i sol·licitar-li solament la informació necessària, ja han sigut utilitzats, per exemple, en el tràmit de sol·licitud de l'IMV, donant uns resultats excel·lents.

Una experiència personalitzada

Per a millorar l'experiència del ciutadà, s'oferixen continguts informatius i guies que ajuden als usuaris a entendre millor els diferents tipus de prestacions i els requisits per a accedir a elles, al mateix temps que evita gestions innecessàries.

Una altra novetat important és que esta nova interfície permet guardar el resultat de les consultes formulades i conservar la informació obtinguda per a facilitar futurs accessos; el que comporta la reducció del temps emprat en les consultes i una experiència totalment personalitzada.

Pot consultar com funciona esta nova web en el següent video tutorial: https://run.gob.es/anwf24dd(Obri en nova finestra)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Cooperació interadministrativa