La present edició de l'informe Societat Digital a Espanya s'endinsa en l'anàlisi dels efectes de la Covid-19 sobre els hàbits tecnològics de les empreses i els ciutadans espanyols, i reflectix, alhora, l'estat de desenvolupament de les infraestructures i els servicis de telecomunicacions, així com el grau d'avanç en la innovació i el desplegament de les principals tecnologies d'avantguarda.
Com en anys anteriors, este treball partix de tres fonts d'informació: la procedent dels principals indicadors sobre l'ecosistema digital, tant nacionals com a internacionals, una altra que emana de les enquestes a clients de les unitats de negoci de Telefónica i, finalment, una visió territorial des de les comunitats autònomes.
Societat Digital a Espanya pretén reflectir el camí que està seguint el nostre país per a convertir-se en una societat en xarxa, una transformació que s'ha vist accelerada per la crisi sanitària que presenta nombrosos desafiaments, el més important dels quals és aconseguir que ningú es vaig quedar arrere, garantint una transició inclusiva.
En este context, cobren especial rellevància dos conceptes associats a la transformació digital: la i-Administració i el govern obert. En tots dos casos es tracta d'esquemes basats en la tecnologia.
El primer cas consistix a digitalitzar el funcionament del sector públic, tant els seus processos interns com l'oferta de servicis al ciutadà.
Dins del govern obert parlem d'una filosofia que partix dels principis de transparència, perquè el ciutadà tinga accés a tota la informació sobre el que s'està fent i com s'està fent, col·laboració, entre les empreses, la societat civil i l'Administració, i de participació activa de la ciutadania en els assumptes públics.
Font original de la notícia : Publicacions | Fundació Telefònica Espanya (fundaciontelefonica.com)