accesskey_mod_content

Publicado el informe de buenas prácticas en la gestión de crisis de ciberseguridad

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

18 novembre 2020

El Centro Criptológico Nacional ha publicado un el informe en el que se recogen las mejores prácticas a la hora de gestionar una crisis cibernética.

El Centre Criptològic Nacional(Obri en nova finestra) (CCN) ha publicat l'Informe Informe BP/20 Comunicació de cibercrisis(Obri en nova finestra) , en el qual es desenvolupa un decàleg de les millors pràctiques a l'hora de gestionar una crisi cibernètica, basades en l'anàlisi d'episodis recents i incidint en la importància de la seua planificació anterior.

L'informe inclou un total de tres casos d'estudi sobre crisis provocades per ciberespionatge, atacs de ransomware i intent de sostració de fons, així com un quart annex sobre nivells i criteris d'avaluació i classificació de cibercrisis.

L'informe definix una cibercrisis com un esdeveniment de l'àmbit de la ciberseguretat amb gran impacte sobre l'activitat de l'organització i que requerix prendre decisions ràpides amb informació limitada. La probabilitat d'eixe esdeveniment dependrà del grau de preparació prèvia de l'organització: será muy pequeña si se han tomado un gran número de medidas preventivas y progresivamente mayor cuanto menor sea el trabajo de prevención llevado a cabo con anterioridad.

La Guia de bones pràctiques en la gestió de ciberincidentes(Obri en nova finestra) es basa en anàlisis detallades d'episodis reals recents dels quals es deriven recomanacions per a abordar crisis en general, particularisant en cada cas la bona praxi per al govern de crisis derivades d'incidències de ciberseguretat. Per a açò es planteja un decàleg de tretze bones pràctiques, que es consideren components fonamentals del model d'èxit per a abordar una crisi i que està organitzat en els cinc àmbits apuntats anteriorment -lideratge, preparació, resposta, comunicació i tancament- relacionats amb el perfil genèric d'una crisi.

  • Seguretat i Protecció de Dades