En un mercat únic digital, els servicis públics haurien de ser digitals, oberts i transfronterers per disseny. Com a part de el Pla d'Acció de la Comissió Europea sobre Govern Electrònic 2016-2020 , les administracions públiques i les institucions públiques haurien de proporcionar servicis públics digitals sense fronteres i d'extrem a extrem a tots els ciutadans i empreses abans de 2020.
Dos estudis de la Comissió posen en relleu la forma en què els servicis oberts i de col·laboració digital, (OGS, per les seues sigles en anglés) pot millorar la transparència i la capacitat de resposta en els tractes dels ciutadans amb l'administració, crear confiança entre els sectors i proporcionar millors servicis públics.
En l'estudi " Cap a una aplicació més ràpida i l'adopció de mapes de govern obert ", trobem 395 exemples inspiradors dels Servicios oberts d'administració electrònica en tota Europa. Esta riquesa de dades i pràctiques, és prova d'èxit de la cooperació entre les administracions públiques, les empreses, les organitzacions i els ciutadans. Demostra com el procés de digitalització pot crear millors oportunitats per a tots i mostra concretament com fer que succeïsca. La Comissió Europea donarà visibilitat a estes millors pràctiques, recolzarà els processos polítics i invertirà en la innovació digital en el sector públic.
L'estudi “ L'anàlisi del valor de la nova generació de servicis d'administració electrònica ” identifica tres grups d'administració pública en els quals els servicis governamentals oberts són més valuosos:
- Servicios humans; en la seua majoria a ciutadans que donen suport concret, com a salut, educació i cultura.
- Servicis administratius; necessaris per al funcionament del govern
- Servicis participatius i formulació de polítiques (o Servicis oberts i participatius de presa de decisions).
A pesar que han variat els nivells de costos, diferents terminis per a l'èxit i jugar diversos rols en el procés de construcció de confiança, és a través de la interacció d'estos tres grups que l'OGS pot florir en benefici de tots.