El divendres, 15 de febrer, es tanca el termini perquè tots els organismes del sector públic actualitzen o incloguen per primera vegada les seues dades en la plataforma INES, Informe Nacional de l'Estat de Seguretat. Així ho exigix l'article 35 de el Reial decret 3/2010, de 8 de gener pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat (ENS), que establix l'obligació d'avaluar regularment l'estat de la seguretat dels sistemes de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació del sector públic i la necessitat d'establir un sistema de mesurament. En l'Informe, elaborat des de l'any 2014, l'any passat van participar 590 organismes que van donar servici a 2.770.366 milions d'usuaris.
Enguany, una vegada finalitzat el termini, no existirà la possibilitat de pròrroga pel que no es podran modificar dades de les fitxes de la campanya actual, únicament es podrà accedir a la informació en manera lectura.
Per a fer més senzill el seu ús, el CCN ha desenvolupat una sèrie de millores en la ferramenta INES 2.0 com són el perfeccionament de la interfície d'usuari, missatgeria interna de suport, càrrega individual d'informació per categoria de sistema, existència d'usuaris supervisors, generació automàtica d'informació agregada, PMF millorada i sol·licitud de nova informació.
Així mateix, per a facilitar la càrrega de dades, s'ha posat a la disposició de tots els organismes l'actualització de el curs d'INES online , així com l'actualització de la Guia 824 Informe de l'Estat de Seguretat i la Guia 844 Manual d'Usuari d'INES .