El Consell de Govern d'Aragó ha donat el vistiplau al Pla d'Administració Electrònica d'Aragó 2018-2020 , realizado por el departamento de Innovación, Investigación y Universidad a través de la dirección general de Administración Electrónica y Sociedad de la Información. El nuevo documento tiene un cambio en el enfoque al colocar a las personas como el centro de la actividad. El texto se adapta a las nuevas normativas y a la evolución tecnológica de los últimos años con la llegada de dispositivos móviles, Big Data e inteligencia artificial.
L'objectiu del Pla d'Administració Electrònica és millorar la interacció digital entre els ciutadans i l'Administració del Govern d'Aragó. Se tracta de proporcionar servicis eficients i àgils completament digitals, crear una relació pròxima al ciutadà adaptada a l'ús de noves tecnologies i modernitzar el funcionament intern de l'administració.
Per a açò s'enfoca en un disseny centrat en l'usuari adoptant criteris com un llenguatge més pròxim; permetre la interacció amb qualsevol tipus de dispositiu, destacadamente amb els aparells mòbils, d'una manera més senzilla i ràpida; s'optimitzen els esforços, podent reutilitzar la documentació ja presentada; i s'utilitzarà la tramitació prescriptiva, per a anticipar-se a les necessitats de l'usuari.
Els eixos d'actuació són els servicis que l'administració presta als usuaris (ciutadans, empreses o empleats públics), accions de gestió interna, necessitats d'infraestructures, i provisió de ferramentes que permeten la presa de decisions sobre la base de dades i la gestió dels mateixos. De esta manera s'inclou la creació de la ferramenta de presentació de tràmits online, unificació de la carpeta del Ciudadano, implantació d'una ferramenta d'assistència al gestor, incorporació de funcionalitats cognitives i de suport de Big Data i per a aplicacions mòbils.
Per a dur a terme esta “modernització” de la relació administrativa entre Govern i Usuari, es va a realitzar una inversió de quasi 13 milions d'euros, dividida en tres plurianuals. Enguany s'han fixat 4´4 milions d'euros. El pla es finança amb fons propis i del Programa Operatiu FEDER 2014-2020. El Pla d'Administració Electrònica del Govern d'Aragó va comptar amb una primera fase entre 2009 i 2011, una segona de 2015 a 2017, i ara una tercera centrada en un servici més pròxim per al ciutadà.
Pla d'Administració Electrònica d'Aragó 2018-2020 (PDF)