El 8 de enero de este año, se cumplían diez años desde que se promulgara el Real Decreto 3/2010, de 8 de enero, que estableció el Esquema Nacional de Seguridad. Este RD tenía por objeto determinar la política de seguridad en la utilización de medios electrónicos en su ámbito de aplicación y estaba constituido por los principios básicos y los requisitos mínimos que permitían una protección adecuada de la información. En total, 75 medidas de seguridad, recopiladas en tres grandes áreas: marco organizativo, operaciones y medidas de protección.
En el seu desé aniversari, el Centre Criptològic Nacional organitza el seu II Encontre de l'Esquema Nacional de Seguretat que tindrà lloc el pròxim 24 de juny, i serà retransmès a través de la seua plataforma Vanesa .
Baix el títol de “Deu anys de nous reptes i solucions” l'encontre comptarà amb un bloc de sessions al matí i un altre de tallers a la vesprada, seleccionades del CFP obert a este efecte. Totes elles tindran com a fil conductor la revisió de l'Esquema Nacional de Ciberseguretat de manera que es facilite una millor resposta a tendències i necessitats de ciberseguretat, es reduïsquen les vulnerabilitats i es promoga la defensa activa en totes les administracions públiques espanyoles.