El 5 de maig, el Programa ISA de la Comissió Europea està organitzant la seua cinquena conferència sobre interoperabilitat semàntica per al govern electrònic, enguany juntament amb la Presidència de Letònia, en la Biblioteca Nacional de Letònia a Riga. La conferència de l'any passat va atraure a uns 200 participants de més de 30 països.
Noves tendències en l'administració pública, com a "digitals per defecte" i el principi de "una sola vegada", requerixen que les organitzacions públiques redissenyen la forma de gestionar la informació, especialment en el context de la prestació de servicis públics. "Digital per defecte" és l'enfocament de posar el canal en línia com a primera via d'accés a la prestació de servicis públics. El principi de "una sola vegada" implica l'eliminació de les càrregues administratives innecessàries que obliguen als ciutadans a proporcionar la mateixa informació més d'una vegada al govern.
SEMIC 2015 explorarà com la Gestió de la Informació Empresarial i la Gestió del Portfolio de Servicis poden ajudar a l'administració pública a millorar el seu modus operandi, reduir els costos i millorar els servicis públics a través de la transformació digital. Si bé estes pràctiques són comunes en el sector privat, s'observa que l'adopció en les administracions públiques seguix sent bastant baixa.
La gestió de la informació empresarial introduïx principis i pràctiques per a la gestió de la informació d'una organització de forma correlacionada, contextual i abastant a tota l'empresa. En este context, certs tipus de dades es tornen molt importants:
- Dades mestres: les dades utilitzades per diferents aplicacions i sistemes en tota l'empresa. Els governs emmagatzemen les seues dades mestres en el que s'ha cridat "registres primaris". L'accés als registres primaris hauria de permetre a les administracions públiques tindre accés a una única "font de veritat".
- Vocabularis clau (també conegut com a models de dades Core): els models de dades utilitzades per a representar dades mestres.
- Dades de referència: les llistes de valors altament reutilitzables com a llistes de codis i taxonomies.
Servici de Gestió del portfolio de servicis permet alinear la prestació de servicis digitals amb els objectius de negoci de l'organització. S'introduïx una perspectiva de servici en les organitzacions. La gestió de la cartera de servicis implica una combinació d'activitats que inclouen la documentació de servici, govern del servici i el suport a les ferramentes informàtiques. En lloc de crear una llista plana de servicis una "cartera de servicis" capta relacions, fluxos d'informació i les dependències que formen un complex ecosistema de servicis empresarials. Els principis i pràctiques d'administració de la cartera de servicis poden ajudar a les administracions públiques per a la gestió eficient i eficaç dels seus servicis públics digitals i comprendre millor els fluxos d'informació subjacent.
Experts del sector privat i del sector públic compartiran experiències de primera mà, les ferramentes i les millors pràctiques en els temes anteriorment presentats.
Termini d'inscripció fins al 17 d'abril de 2015
Més informació sobre l'esdeveniment https://joinup.ec.europa.eu/node/109900/