Esdeveniments

• Biblioteca Nacional de Letònia a Riga
  • 05 maig 2015
  • 08:30

Apropar la Gestió de la Informació Empresarial i la Gestió del Portafolio de Serveis a l'administració pública.

El 5 de maig, el Programa ISA(Obre en nova finestra) de la Comissió Europea està organitzant la seva cinquena conferència sobre interoperabilitat semàntica per al govern electrònic, aquest any juntament amb la Presidència de Letònia, a la Biblioteca Nacional de Letònia a Riga. La conferència de l'any passat(Obre en nova finestra) va atreure a uns 200 participants de més de 30 països.

Noves tendències en l'administració pública, com a "digitals per defecte" i el principi de "una sola vegada", requereixen que les organitzacions públiques redissenyin la forma de gestionar la informació, especialment en el context de la prestació de serveis públics. "Digital per defecte" és l'enfocament de posar el canal en línia com a primera via d'accés a la prestació de serveis públics. El principi de "una sola vegada" implica l'eliminació de les càrregues administratives innecessàries que obliguen als ciutadans a proporcionar la mateixa informació més d'una vegada al govern.

SEMIC 2015 explorarà com la Gestió de la Informació Empresarial i la Gestió del Portfolio de Serveis poden ajudar a l'administració pública a millorar el seu modus operandi, reduir els costos i millorar els serveis públics a través de la transformació digital. Si bé aquestes pràctiques són comunes en el sector privat, s'observa que l'adopció en les administracions públiques segueix sent bastant baixa.

La gestió de la informació empresarial introdueix principis i pràctiques per a la gestió de la informació d'una organització de forma correlacionada, contextual i abastant a tota l'empresa. En aquest context, certs tipus de dades es tornen molt importants:

• Dades mestres: les dades utilitzades per diferents aplicacions i sistemes en tota l'empresa. Els governs emmagatzemen les seves dades mestres en el que s'ha cridat "registres primaris". L'accés als registres primaris hauria de permetre a les administracions públiques tenir accés a una única "font de debò".
  • Vocabularis clau (també conegut com a models de dades Core): els models de dades utilitzades per representar dades mestres.
  • Dades de referència: les llistes de valors altament reutilitzables com a llistes de codis i taxonomies.

Servei de Gestió del portfolio de serveis permet alinear la prestació de serveis digitals amb els objectius de negoci de l'organització. S'introdueix una perspectiva de servei en les organitzacions. La gestió de la cartera de serveis implica una combinació d'activitats que inclouen la documentació de servei, govern del servei i el suport a les eines informàtiques. En lloc de crear una llista plana de serveis una "cartera de serveis" capta relacions, fluxos d'informació i les dependències que formen un complex ecosistema de serveis empresarials. Els principis i pràctiques d'administració de la cartera de serveis poden ajudar a les administracions públiques per a la gestió eficient i eficaç dels seus serveis públics digitals i comprendre millor els fluxos d'informació subjacent.

Experts del sector privat i del sector públic compartiran experiències de primera mà, les eines i les millors pràctiques en els temes anteriorment presentats.

Termini d'inscripció fins al 17 d'abril de 2015

Més informació sobre l'esdeveniment https://joinup.ec.europa.eu/node/109900/(Obre en nova finestra)

• Interoperabilitat