accesskey_mod_content

3,6 milions de tràmits telemàtics en el registre de la Junta d'Andalusia en 2018

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

24 setembre 2018

L'administració electrònica incrementa un 30% la seua activitat amb més gestions a través d'internet

El nombre de presentacions telemàtiques registrades davant la Junta d'Andalusia enguany supera els 3,6 milions, la qual cosa suposa un increment del 30% respecte al mateix període de 2017, una dada que creix cada any amb l'augment progressiu de procediments i tràmits que l'administració autonòmica posa a la disposició de la ciutadania a través d'Internet. Durant 2017, es van realitzar més de 4,5 milions de presentacions telemàtiques, un 15% més que l'any anterior.

Andalusia ha sigut pionera en matèria d'administració electrònica des de la creació del registre telemàtic únic l'any 2003 en una aposta per la modernització, la simplificació i la transparència, acostant el servici públic a la ciutadania. En l'actualitat, els andalusos tenen la possibilitat de començar telemàticament la pràctica totalitat dels procediments i servicis de la Junta, la qual cosa evita desplaçaments als registres de les dependències administratives i permet estalvis en els temps tramitació.

Concretament, més d'1.500 procediments i servicis es poden iniciar on-line a través del registre únic. Així mateix, ha començat la substitució de certificats en paper a través d'una plataforma tecnològica que oferix fins a 21 servicis de consulta de dades com el DNI, certificats d'empadronaments o de família nombrosa. En 2017, el nombre de peticions de dades va créixer un 26,3% respecte a 2016 aconseguint el màxim valor des de la seua posada en marxa en 2008. L'estalvi que suposa per a la ciutadania este servici s'ha estimat en 13 milions d'euros en 2017.

En l'àmbit de la contractació pública, el passat mes de març es va posar en marxa un sistema informàtic per a la planificació i gestió de la tramitació electrònica dels expedients que ja està operatiu en 10 conselleries, amb més de 14.000 expedients electrònics gestionats. De la mateixa manera, s'ha incrementat la facturació electrònica amb més de 15.000 proveïdors de l'administració autonòmica incorporats al sistema.

El Govern andalús manté el seu compromís amb la modernització de l'administració pública i té en marxa un projecte de decret d'administració electrònica, simplificació de procediments i racionalització organitzativa de la Junta d'Andalusia. L'objectiu és aconseguir la plena implantació i generalització de l'administració electrònica, així com avançar en transparència, coordinació i eficiència en àmbits com la presentació i resolució de sol·licituds o la supressió de certificats en suport paper, la qual cosa permetrà acostar més l'administració a la ciutadania així com reduir les càrregues administratives. La tramitació de la norma es troba molt avançada després de concloure el període d'informació pública.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Infraestructures i servicis comuns