accesskey_mod_content

3,6 milions de tràmits telemàtics en el registre de la Junta d'Andalusia en 2018

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

24 setembre 2018

La administración electrónica incrementa un 30% su actividad con más gestiones a través de internet

El número de presentaciones telemáticas registradas ante la Junta de Andalucía este año supera los 3,6 millones, lo que supone un incremento del 30% respecto al mismo periodo de 2017, un dato que crece cada año con el aumento progresivo de procedimientos y trámites que la administración autonómica pone a disposición de la ciudadanía a través de Internet. Durante 2017, se realizaron más de 4,5 millones de presentaciones telemáticas, un 15% más que el año anterior.

Andalusia ha estat pionera en matèria d'administració electrònica des de la creació del registre telemàtic únic l'any 2003 en una aposta per la modernització, la simplificació i la transparència, apropant el servei públic a la ciutadania. En l'actualitat, els andalusos tenen la possibilitat de començar telemàticament la pràctica totalitat dels procediments i serveis de la Junta, la qual cosa evita desplaçaments als registres de les dependències administratives i permet estalvis en els temps tramitació.

Concretamente, más de 1.500 procedimientos y servicios se pueden iniciar on-line a través del registro único. Asimismo, ha comenzado la sustitución de certificados en papel a través de una plataforma tecnológica que ofrece hasta 21 servicios de consulta de datos como el DNI, certificados de empadronamientos o de familia numerosa. En 2017, el número de peticiones de datos creció un 26,3% respecto a 2016 alcanzando el máximo valor desde su puesta en marcha en 2008. El ahorro que supone para la ciudadanía este servicio se ha estimado en 13 millones de euros en 2017.

En el ámbito de la contratación pública, el pasado mes de marzo se puso en marcha un sistema informático para la planificación y gestión de la tramitación electrónica de los expedientes que ya está operativo en 10 consejerías, con más de 14.000 expedientes electrónicos gestionados. Del mismo modo, se ha incrementado la facturación electrónica con más de 15.000 proveedores de la administración autonómica incorporados al sistema.

El Govern andalús manté el seu compromís amb la modernització de l'administració pública i té en marxa un projecte de decret d'administració electrònica, simplificació de procediments i racionalització organitzativa de la Junta d'Andalusia. L'objectiu és aconseguir la plena implantació i generalització de l'administració electrònica, així com avançar en transparència, coordinació i eficiència en àmbits com la presentació i resolució de sol·licituds o la supressió de certificats en suport paper, la qual cosa permetrà apropar més l'administració a la ciutadania així com reduir les càrregues administratives. La tramitació de la norma es troba molt avançada després de concloure el període d'informació pública.

Font original de la notícia(Obre en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Infraestructures i serveis comuns