A fi de poder elaborar l'informe de l'estat de seguretat de les Administracions Públiques, segons l'establit en l'article 35 del Reial decret 3/2010 pel qual es regula l'Esquema Nacional de Seguretat, todos los organismos públicos han de cumplimentar los datos relativos al estado de su seguridad, a través de INES (Informe Nacional de l'Estat de Seguretat). Per a açò, han d'enviar abans del 31 de gener de 2017 la informació corresponent al citat informe. De moment, són més de 460 els organismes que estan donats de alta en la plataforma, disponible en portal del CCN-CERT .
Per a complir amb aquesta obligació i facilitar esta tasca, el CCN-CERT ha desenvolupat un curs online sobre el projecte INES disponible para todos los usuarios registrados en el citado portal web.
Així mateix, s'ha actualitzat la Guia CCN-STIC 824 ENS. Informe Nacional de l'Estat de Seguretat on s'oferixen els aspectes que ha de tindre en compte un organisme per a avaluar regularment l'estat de seguretat dels sistemes d'informació dels quals són propietaris i com incloure esta informació en l'Informe Nacional de l'Administració Pública espanyola. Este Informe s'elabora tots els anys per a observar el grau de compliment amb l'ENS, l'evolució del nostre país en la matèria i la posició de cada organització respecte de la mitjana nacional.
Finalment, el CCN ha inclòs un nou annex en Guia 844. Manual d'Usuari d'INES . D'esta manera, al conjunt de preguntes i respostes més habituals, se li suma un document de gestió de dades d'INES amb el qual es pretén facilitar l'ús de la ferramenta.
Tot este material s'unix al servici de suport que pot realitzar-se a través del correu electrònic ines@ccn-cert.cni.es i el telèfon 901 440 401, les AA.PP.