- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
La plataforma Cl@ve, per a la identificació i firma electrònica, aconseguix el milió d'usuaris registrats
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
08 juny 2015
El sistema Cl@ve és la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica que facilita als ciutadans l'accés als servicis electrònics que proporcionen les Administracions Públiques.
La fase 1 del proyecto cl@ve, que provee los mecanismos de identificación y autenticación, ha crecido hasta superar, el pasado 20 de mayo, el millón de usuarios registrados en el sistema. Han pasado ya 6 meses desde la puesta en producción, el pasado 19 de noviembre de 2014.
El sistema Cl@ve és la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica i ha nascut amb l'objectiu de facilitar l'accés dels ciutadans als servicis públics electrònics de les Administracions Públiques.
cl@ve es un sistema orientado a unificar y simplificar el acceso electrónico de los ciudadanos a los servicios públicos. Su objetivo principal es que el ciudadano pueda identificarse ante la Administración mediante claves concertadas (usuario más contraseña), sin tener que recordar claves diferentes para acceder a los distintos servicios. Su utilización está abierta a la totalidad del Sector Público Administrativo Estatal permitiendo también integrarse al resto de las Administraciones Públicas.
Cl@ve complementa els actuals sistemes d'accés mitjançant DNI-i i certificats electrònics, i oferirà, en la fase 2 del projecte, la possibilitat de realitzar firma en el núvol amb certificats personals custodiats en servidors remots.
Ha sido un proyecto impulsado por el Ministerio Hacienda y Administraciones Públicas a través de la Dirección de Tecnologías de la Información y las Comunicaciones y dirigido por la Gerencia de Informática de la Seguridad Social, en el que han participado además la Agencia Estatal de Administración Tributaria y la Dirección General de la Policía.
Cl@ve és un projecte d'especial rellevància, no solament pels importants beneficis que suposa per al ciutadà i les Administracions, en simplificar l'accés als servicis d'administració electrònica, sinó també per representar el primer projecte en el qual es posa de manifest l'enfocament col·laboratiu per a la provisió de servicis comuns, un dels principis rectors en la nova estratègia TIC sorgida amb la creació de la Direcció de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.
Els servicis ja adaptats a este nou sistema d'identificació són els següents:
Govern d'Espanya
- Portal de la Transparència
Seguretat Social
- Servicis de la Seu Electrònica
- Servicis de La teua Seguretat Social
Agència Estatal d'Administració Tributària
- Servicis de la Seu Electrònica
Direcció general de trànsit
- Servici de Consulta de punts i antecedents
Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques
- Registre Electrònic Comú
Ministeri de l'Interior
- Servici de Consulta d'estat de les meues sol·licituds i les meues tramitacions
Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social
- Tràmits online del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social
- Sistema de Garantia Juvenil
Direcció general del Cadastre
- Procediments i Servicis de la Seu Electrònica
Ministeri de Defensa
- Servicis de la Seu Electrònica
Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme
- Servici de Remissió d'informació de gas
Ministeri d'Economia i Competitivitat
- Consulta i descàrrega de documents a través del Registre Electrònic
- Consulta i descàrrega de documents a través de CSV (Codi Segur de Verificació
La resta de servicis i tràmits electrònics dirigits als ciutadans hauran d'estar adaptats al sistema Cl@ve abans del 31 de desembre de 2015, segons establix l'Acord de Consell de Ministres, de 19 de setembre de 2014 pel qual s'aprova Cl@ve, la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i firma electrònica mitjançant l'ús de claus concertades.
Més informació sobre el funcionament de clau en http://clave.gob.es
Més informació sobre com integrar un servici electrònic amb cl@ve en solució CL@VE en el CTT.
- Identitat i Firma electrònica
- Ciutadà
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciutadana”
- Disponible la tercera versió oficial de La meua Carpeta Ciutadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8