La plataforma Cl@ve, per a la identificació i signatura electrònica, aconsegueix el milió d'usuaris registrats

• Opinar

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seva publicació. No es garanteix que continuïn actius actualment".

08 juny 2015

El sistema Cl@ve és la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica que facilita als ciutadans l'accés als serveis electrònics que proporcionen les Administracions Públiques.

La fase 1 del projecte Cl@ve, que proveeix els mecanismes d'identificació i autenticació, ha crescut fins a superar, el passat 20 de maig, el milió d'usuaris registrats en el sistema. Han passat ja 6 mesos des de la posada en producció, el passat 19 de novembre de 2014.

El sistema Cl@ve és la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica i ha nascut amb l'objectiu de facilitar l'accés dels ciutadans als serveis públics electrònics de les Administracions Públiques.

Cl@ve és un sistema orientat a unificar i simplificar l'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. El seu objectiu principal és que el ciutadà pugui identificar-se davant l'Administració mitjançant claus concertades (usuari més contrasenya), sense haver de recordar claus diferents per accedir als diferents serveis. La seva utilització està oberta a la totalitat del Sector Públic Administratiu Estatal permetent també integrar-se a la resta de les Administracions Públiques.

Cl@ve complementa els actuals sistemes d'accés mitjançant DNI-i i certificats electrònics, i oferirà, en la fase 2 del projecte, la possibilitat de realitzar signatura en el núvol amb certificats personals custodiats en servidors remots.

Ha estat un projecte impulsat pel Ministeri Hisenda i Administracions Públiques a través de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions i dirigit per la Gerència d'Informàtica de la Seguretat Social, en el qual han participat a més l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Direcció general de la Policia.

Cl@ve és un projecte d'especial rellevància, no solament pels importants beneficis que suposa per al ciutadà i les Administracions, en simplificar l'accés als serveis d'administració electrònica, sinó també per representar el primer projecte en el qual es posa de manifest l'enfocament col·laboratiu per a la provisió de serveis comuns, un dels principis rectors en la nova estratègia TIC sorgida amb la creació de l'Adreça de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.

Els serveis ja adaptats a aquest nou sistema d'identificació són els següents:

Govern d'Espanya

• Portal de la Transparència

Seguretat Social

• Serveis de la  Seu Electrònica
  • Serveis de La teva Seguretat Social

Agència Estatal d'Administració Tributària

• Serveis de la Seu Electrònica

Direcció general de trànsit

• Servei de Consulta de punts i antecedents

Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques

• Registre Electrònic Comú

Ministeri de l'Interior

• Servei de Consulta d'estat de les meves sol·licituds i les meves tramitacions

Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social

• Tràmits online del Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social
  • Sistema de Garantia Juvenil

Direcció general del Cadastre

• Procediments i Serveis de la Seu Electrònica

Ministeri de Defensa

• Serveis de la Seu Electrònica

Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme

• Servei de Remissió d'informació de gas

Ministeri d'Economia i Competitivitat

• Consulta i descàrrega de documents a través del Registre Electrònic
  • Consulta i descàrrega de documents a través de CSV (Codi Segur/Segur de Verificació

La resta de serveis i tràmits electrònics dirigits als ciutadans hauran d'estar adaptats al sistema Cl@ve abans del 31 de desembre de 2015, segons estableix l'Acord de Consell de Ministres, de 19 de setembre de 2014 pel qual s'aprova Cl@ve, la plataforma comuna del Sector Públic Administratiu Estatal per a la identificació, autenticació i signatura electrònica mitjançant l'ús de claus concertades.

Més informació sobre el funcionament de clau en http://clave.gob.es(Obre en nova finestra)

Més informació sobre com integrar un servei electrònic amb cl@ve en solució CL@VE en el CTT.

• Identitat i Signatura electrònica
  • Ciutadà