accesskey_mod_content

Èxit del portal d'Interoperabilitat Pasaxe! de la Xunta de Galícia.

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

25 novembre 2014

Esta herramienta evitó la presentación de 30.000 documentos a ciudadanos y empresas desde su puesta en marcha hace cinco meses.

El Portal d'Interoperabilitat Pasaxe! va registrar des de la seua posada en marxa, fa sis mesos, 30.000 consultes des dels diferents departaments autonòmics, la qual cosa implica que es va evitar la petició de 30.000 documents o certificats a ciutadans i empreses per a la realització de tràmits administratius.

Pasaxe! és la plataforma tecnològica que permet l'intercanvi d'informació entre les administracions autonòmica, estatal i local, evitant al ciutadà aportar documentació que ja obra en poder de les administracions públiques, complint així amb els deures establits en la Llei 11/2007 de 22 juny d'accés electrònic dels ciutadanes als servicis públics.

Desde su arranque Pasaxe! fue incorporando nuevos servicios hasta conseguir los 27 actuales y a lo largo del año se conseguirán más de 30 como el título de familia numerosa, o el certificado de discapacidad, entre otros. Además, la Xunta pondrá a disposición de los ayuntamientos el nodo de interoperabilidad, lo que les permitirá acceder a els servicis d'interoperabilitat de l'Administració General de l'Estat .

Este servicio, además de agilizar los trámites, es de especial importancia para el ciudadano, ya que evitará que tengan que presentar documentos con la misma información en distintas Administraciones. Es un factor fundamental, para que los ciudadanos puedan resolver sus gestiones con las administraciones públicas en un único procedimiento o trámite, independientemente del nivel administrativo al que se acerquen

Estalvi de 5 milions d'euros
La posada en marxa de Pasaxe! s'emmarca en les mesures del Pla de Modernització de l'Administració autonòmica de la Xunta. Amb l'objectiu d'augmentar els estalvis als ciutadans i empreses gallegues que interactuen amb l'Administració autonòmica, es perseguix augmentar un 300% el nombre de consultes d'interoperabilitat realitzades aconseguint en 2015 la xifra d'1.000.000 de consultes.

Aconseguint este objectiu, s'estima un minvament de càrregues administratives anual de 5.550.000 euros als ciutadans i empreses gallegues, aplicant el mètode simplificat de mesurament de càrregues administratives i de la seua reducció aprovada per la Xunta de Galícia.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà
  • Interoperabilitat