El viernes, 15 de febrero, se cierra el plazo para que todos los organismos del sector público actualicen o incluyan por primera vez sus datos en la plataforma INES, Informe Nacional del Estado de Seguridad. Así lo exige el artículo 35 del Reial decret 3/2010, de 8 de gener por el que se regula el Esquema Nacional de Seguridad (ENS), que establece la obligación de evaluar regularmente el estado de la seguridad de los sistemas de las Tecnologías de la Información y la Comunicación del sector público y la necesidad de establecer un sistema de medición. En el Informe, elaborado desde el año 2014, el año pasado participaron 590 organismos que dieron servicio a 2.770.366 millones de usuarios.
Enguany, una vegada finalitzat el termini, no existirà la possibilitat de pròrroga pel que no es podran modificar dades de les fitxes de la campanya actual, únicament es podrà accedir a la informació en manera lectura.
Per a fer més senzill el seu ús, el CCN ha desenvolupat una sèrie de millores en la ferramenta INES 2.0 com són el perfeccionament de la interfície d'usuari, missatgeria interna de suport, càrrega individual d'informació per categoria de sistema, existència d'usuaris supervisors, generació automàtica d'informació agregada, PMF millorada i sol·licitud de nova informació.
Així mateix, per a facilitar la càrrega de dades, s'ha posat a la disposició de tots els organismes l'actualització de el curs d'INES online , així com l'actualització de la Guia 824 Informe de l'Estat de Seguretat
i la Guia 844 Manual d'Usuari d'INES
.