accesskey_mod_content

L'Informe DESI de la Comissió Europea destaca els bons resultats d'España en matèria de Servicios Públics

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

18 novembre 2021

España obté una puntuació molt per damunt de la mitjana en tots els indicadors d'administració electrònica: usuaris, formularis, servicis per a ciutadans i empreses i dades obertes.

España ocupa el nové lloc entre els 27 països membres de l'en UE l'edició 2021 de l'Índex de l'Economia i la Societat Digitals ( DESI ) que la Comissió Europea ha presentat este mes de novembre. L'informe destaca els bons resultats en matèria de servicis públics digitals, “gràcies a l'estratègia digital per defecte aplicada en tota la seua administració central”.

Gràfic amb la puntuació d'Espanya explicat en el paràgraf anterior i posterior de el

mateix España ocupa el seté lloc en UE l'en matèria de servicis públics digitals, obtenint 80,7 punts, molt per damunt de la mitjana de la UE (68,1). Es valoren ací cinc indicadors: Usuaris de l'administració electrònica, Formularis precumplimentados, Servicis públics digitals per als ciutadans, Servicis públics digitals per a empreses i Dades obertes.

Gràfic explicat en el paràgraf anterior

Estos indicadors mostren un nivell alt d'interacció en línia entre les autoritats públiques, els ciutadans i les empreses. El 67% dels usuaris d'internet espanyols participa activament en els servicis d'administració electrònica, en comparació del 64% de la mitjana de la UE. España va obtindre 78 punts en l'indicador de formularis precumplimentados, que mesura la reutilització de la informació que es transmet d'unes administracions a altres per a facilitar la vida als ciutadans. Esta puntuació supera amb escreix la mitjana de la UE de 63 punts, gràcies a que el sistema espanyol no sol·licita informació a ciutadans i empreses si estos donen el seu consentiment perquè siga recaptada per la pròpia Administració.

Quant als servicis públics per a la ciutadania, España va obtindre 82 punts per als ciutadans (enfront dels 75 punts de mitjana en UE la ) i 94 per a les empreses (en comparació dels 84 punts de mitjana de la UE ). España obté molt bons resultats en l'indicador de dades obertes, en el qual ocupa la segona posició de l'amb UE una puntuació del 94% (16 punts percentuals per damunt de la mitjana de la UE ).Gràfic explicat en el paràgraf anterior

Entre les fites aconseguides en 2020 per España l'informe DESI destaca:

  • el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques,
  • la Llei reguladora de determinats aspectes dels servicis electrònics de confiança,
  • la publicació del primer model de Gestió d'Identitats Descentralitzades,
  • la promulgació del Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics o
  • la creació de l'Oficina de la Dada.

L'Índex de l'Economia i Societat Digitals 2021

En 2021, la Comissió ha ajustat l'informe DESI perquè reflectisca les dos iniciatives polítiques principals que afectaran a la transformació digital en la UE durant els pròxims anys: el Mecanisme de Recuperació i Resiliència i la Brúixola Digital de la Dècada Digital de la UE .

Amb la finalitat d'adaptar l'informe DESI als quatre punts cardinals i els objectius establits en el marc de la Brúixola Digital, millorar la metodologia i tindre en compte els últims avanços tecnològics i polítics, la Comissió ha realitzat una sèrie de modificacions en la seua edició de 2021. Ara els indicadors estan estructurats entorn de/entorn dels quatre àmbits principals de la Brúixola Digital (Capital humà, Connectivitat, Integració de la tecnologia digital i Servicios Públicos digitals) i esta organització substituïx a l'anterior estructura basada en cinc dimensions

España ha obtingut molt bons resultats en l'àmbit de la connectivitat, encara que persistixen algunes diferències entre les zones urbanes i rurals. Quant al capital humà, ocupa el lloc número 12 i durant els últims anys ha pujat posicions, però encara existix marge de millora, especialment en l'indicador d'especialistes en tecnologies de la informació i de les comunicacions ( TIC ). España ocupa el setzé lloc en la integració de les tecnologies digitals; la seua puntuació coincidix amb la mitjana de la UE i ha augmentat considerablement el nombre de xicotetes i mitges empreses ( pymes ) espanyoles que venen a través d'internet.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)  

  • Cooperació interadministrativa
  • Servicis electrònics