accesskey_mod_content

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques simplifica la designació d'apoderats o representants en la tramitació administrativa

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

16 setembre 2014

La Secretaría de Estado de Administraciones Públicas y el Consejo General del Notariado firman un convenio de colaboración que permite a la Administración la consulta telemática de documentos públicos notariales de apoderamiento y sus revocaciones al Registro Electrónico de Apoderamientos (REA).

Amb esta iniciativa de la SEAP la realització de tràmits administratius a través d'apoderats o representants serà molt més fàcil i més segura per als ciutadans.

Segons dades del Sistema d'Informació Administrativa, més de 20 milions de tramitacions/any dels ciutadans, realitzades amb l'Administració General de l'Estat, requerixen de l'aportació de poders de representació o d'escriptures públiques de constitució de societats.

La Direcció general de Modernització Administrativa, Procediments i Impuls de l'Administració Electrònica, conscient de la dificultat que suposa per al ciutadà la contínua presentació d'escriptures notarials per a iniciar procediments administratius, ha desenvolupat una plataforma tecnològica que permetrà l'intercanvi telemàtic de dades entre el Registre Electrònic d'Apoderaments i l'Índex Únic Notarial. El Conveni firmat pel SEAP i el President del Consell General del Notariat regula les condicions en les quals es durà a terme este intercanvi de dades.

En virtut d'este Conveni, el Consell General del Notariat, a través d'ANCERT (l'Agència Notarial de Certificació), informarà al Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA), prèvia sol·licitud de l'Administració General de l'Estat o d'algun dels seus organismes, de la capacitat d'actuar d'un ciutadà en nom d'un altre (persona física o jurídica), com el seu representant o com a administrador de la societat.

Per a açò es remetrà una còpia electrònica de l'escriptura d'apoderaments acompanyada d'una fitxa d'informació, en la qual es faran constar les dades identificatives del document notarial, del poderdant i de l'apoderat i de les facultats atorgades. En aquesta còpia, s'inclourà un codi segur de verificació (CSV) perquè qualsevol organisme de l'Administració puga accedir al sistema de consulta i conéixer si el poder seguix vigent i no ha sigut revocat total o parcialment.

En consecuencia, los ciudadanos podrán iniciar procedimientos administrativos (de manera electrónica o presencial) en nombre de otras personas físicas o jurídicas, sin necesidad de aportar una copia auténtica de la escritura de apoderamiento, sino proporcionando el código seguro de verificación asociado al documento notarial. La Administración, a partir de este CSV, y accediendo al servicio habilitado por este convenio, podrá acceder a la copia digitalizada del poder, a la vez que verifica en tiempo real la subsistencia del poder otorgado.

En conclusión, a través de este sistema de remisión telemática de documentos públicos notariales de apoderamiento y sus revocaciones al Registro Electrónico de Apoderamientos, se evitará al ciudadano la reiterada presentación de escrituras notariales y su compulsa en cada actuación ante la Administración, y se dará mayor seguridad jurídica a la tramitación de los procedimientos administrativos.

Més informació sobre la solució Registre Eletrónico d'Apoderaments
Més informació sobre la Plataforma d'Intermediació de Dades

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Centre de Transferència de Tecnologia