Portasignatures – Firma Electrònica de l'empleat públic
Tipologia: Servicis Essencials per a la gestió interna
Àrea: Firma electrònica
Descripció:
Port@firmas permet incorporar la firma electrònica en els fluxos de treball de l'organització.
És una ferramenta per a generar fluxos de firma i firmar electrònicament documents, utilitzant el certificat digital del firmant. Permet crear peticions de firma, proporcionant les diferents funcionalitats que es requerixen, per exemple, per a la gestió de firmes d'alts càrrecs per part de les secretaries.
Estes són algunes de les funcionalitats que incorpora:
• Firmes de documents en paral·lel o en cascada i definir si es desitja usuaris que atorguen el vistiplau previ a la firma.
• Organització de les peticions en safates (enviats, entrants, acabats i pendents).
• Cerca de peticions i filtres predefinits de peticions.
• Elaboració senzilla de fluxos de firma.
• Generació de plantilles de peticions de firma.
• Creació de grups d'usuaris.
• Descàrrega de la firma del document i d'informes de firma amb Codi Segur de Verificació (CSV).
• Consulta per CSV de documents firmats.
• Enviament d'avisos per correu electrònic als intervinents en el flux de firma.
Disposa a més d'aplicació mòbil, tant para iOS com Android, que permet firmar des de smartphones i tablets.
Després de firmar una petició de firma s'obtenen els següents resultats:
1. Document original sense firma
2. Document firmat electrònicament
3. Informe de firma imprimible e Informe de firma imprimible normalizado (con márgenes de impresión oficiales)
4. Document firmat electrònicament i convertit al format oficial ENI (Esquema Nacional d'Interoperabilitat)
5. Informe de firma imprimible i convertit al format oficial ENI
La firma del document es fa amb el format adequat a la tipologia d'este: PADES para PDF, CADES o XADES para documents de Word, Excel, jpg, etc., en funció del que trie l'usuari.
A més, es poden definir diferents perfils d'usuari dins de l'organització, en funció de l'ús que es desitja que facen del Port@firmas:
• Accés. Només dona accés a l'aplicació.
• Redacció. Permet redactar peticions.
• Firma. Permet firmar peticions.
• Administrador de seu. Accés a les opcions de gestionar usuaris de la seu en qüestió.
• Administrador. Rol d'administrador total de l'aplicació.
Com sol·licitar el servici: L'alta del centre usuari en Port@firmas es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.
Una vegada gestionada l'alta, és possible sol·licitar l'alta massiva d'usuaris en el Port@firmas, remetent a la SGAD els formularis normalitzats amb les dades dels usuaris.