accesskey_mod_content

SIGP - Sistema Integrat de Gestió de Personal

  • Escoltar
  • Compartir

Tipologia: Servicis Essencials per a la gestió interna

Àrea: Procediments de personal

Descripció:

El Sistema Integrat de Gestió de Personal (SIGP) proporciona als responsables i gestors de Recursos Romanesos (RR.HH.) una ferramenta que unifica procediments i permet una gestió electrònica integrada dels expedients.

Als empleats públics els oferix un punt d'accés únic, per a la generació, firma i entrega de sol·licituds i altres comunicacions dirigides a/o rebudes dels gestors de RR.HH. que les tramiten. Als caps d'unitat o persones designades els oferix la possibilitat de comunicació amb RR.HH. i amb els seus col·laboradors.

SIGP proporciona una plataforma per a la gestió integral dels Recursos Humans de l'Administració de l'Estat, cobrint les necessitats del personal funcionari i laboral. Permet la tramitació completa de l'expedient electrònic, inclosa la gestió documental, la firma electrònica i interacció entre organismes i unitats depenents. El sistema possibilita la comunicació entre els diferents actors (empleats públics, responsables d'unitats orgàniques i gestors de recursos humans) que participen en la tramitació d'un expedient, a través d'accessos allotjats en el Portal Funciona.

Inclou, entre uns altres, els següents mòduls i utilitats: dades del Registre Central de Personal (RCP), nomenaments, cessaments, preses de possessió, ajornaments de cessaments, comissions de servici, jubilacions, prolongació al servici actiu, avaluació de l'acompliment, acció social, formació, grau, triennis, reingressos, registre d'òrgans de representació, certificats de mèrits, concursos departamentals i unitaris, compatibilitats, canvi de situació administrativa, tramitació d'expedients de modificació de RPT (personal funcionari i laboral),  certificació i reconeixement de servicis previs, seguiment d'indicadors del pla concilia i absentisme, …

Garantix la integració i qualitat de la informació a partir de les dades d'entrada del Registre Central de Personal (RCP).

L'objectiu és aconseguir que l'Administració de l'Estat opere a partir d'un model únic de gestió de RR.HH. reduint temps en els processos, facilitant la disponibilitat de la informació i evitant la duplicitat de dades i les tasques.

Els gestors i usuaris s'identifiquen mitjançant AUTENTICA i les firmes de documents i resolucions es realitzen en Port@firmas pels responsables, utilitzant-se firma no criptogràfica per a les sol·licituds d'empleats públics en l'Espai SIGP del Portal i Seu Funciona. Així mateix SIGP interactua amb servicis comuns com GEISER, Notifica, InSide, Ned@es o la Plataforma d'Intermediació (PID) amb la finalitat de que els procediments administratius es realitzen íntegrament en SIGP, de manera àgil, ràpida i minimitzant al màxim les càrregues administratives i de tramitació

Amb la finalitat d'introduir i perfeccionar l'ús de la ferramenta, s'oferixen periòdicament cursos de formació, publicitats en l'Espai SIGP del Portal Funciona.

Com sol·licitar el servici: L'alta del centre usuari en SIGP es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.

Posteriorment, es contactarà des de la SGAD amb la persona de contacte indicada en la sol·licitud, per a la creació dels usuaris i l'assignació de perfils, així com per a concretar la formació inicial en els diferents mòduls de SIGP. A més, es prestarà el suport necessari per a la posada en marxa.