accesskey_mod_content

Programa Kit Digital: Què és i com puc participar?

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

01 març 2023

Una iniciativa per a subvencionar la implantació de solucions digitals que cobrisquen les necessitats de les petit empreses, microempreses i treballadors autònoms. 

Què puc fer en la meua empresa amb el bo digital?

  • Millorar la meua pàgina web i la seua presència bàsica o avançada en Internet
  • Gestionar les xarxes socials
  • Reforçar la ciberseguretat
  • Garantir les comunicacions segures
  • Ampliar la gestió dels clients
  • Utilitzar la intel·ligència empresarial i analítica en els processos
  • Oferir servicis i ferramentes mitjançant una oficina virtual
  • Implantar la factura electrònica
  • Generar una plataforma de Marketplace (centre comercial en línia) que agrupe diverses tendes en el mateix lloc web, a les quals el consumidor puga accedir per a comprar els seus productes.

A quant ascendix l'ajuda?

Amb l'ajuda del Kit Digital podràs comptar amb un mínim de 2.000 euros i fins a 12.000 euros per a invertir en la digitalització de la teua empresa.

 

Font: Plataforma Accelera pime, Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital

Com sol·licitar el Joc Digital?

  1. Registra't en la plataforma Accelera pime(Obri en nova finestra) i realitza el test de diagnòstic digital per a comprovar el teu nivell de digitalització.
  2. Consulta les solucions de digitalització disponibles que millor s'adapten a les necessitats del teu negoci i el catàleg d'agents digitalitzadors(Obri en nova finestra) que t'oferixen eixos servicis.
  3. Presenta la sol·licitud d'ajuda en la seu electrònica de red.es ( sede.red.gob.es(Obri en nova finestra) ) si complixes els requisits requerits.
  4. Una vegada concedit el bo, tria un agent digitalitzador autoritzat i firma un acord perquè gestione les solucions digitals que hages triat.

Quins són els requisits?

  • Ser una petit empresa, microempresa o autònom
  • Complir els límits financers que definixen les categories d'empresa
  • Estar en situació d'alta amb l'antiguitat mínima que s'establix en cada convocatòria
  • No estar considera una empresa en crisi
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • No superar el límit d'ajudes de petit quantia

Quan acaba el termini de presentació de sol·licituds?

  • Les empreses del segment I poden presentar la sol·licitud fins al 15 de març de 2023 a les 11:00 hores.
  • Les empreses del segment II fins al 2 de setembre de 2023 a les 11:00 hores.
  • Les empreses del segment III fins a 20 d'octubre de 2023 a les 11:00 hores

Quins gastos no són subvencionables?

Tal com establixen les bases reguladores, no es consideren subvencionables l'Impost sobre el Valor Afegit, l'Impost General Indirecte Canari ni l'Impost sobre la Producció, els Servicis i la Importació que es reporten en l'adopció de solucions de digitalització, de conformitat amb l'article 31.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

Tampoc són conceptes susceptibles d'ajuda:

  • Els impostos sobre les rendes de persones físiques o societats, així com altres tributs i taxes, de tipus nacional, autonòmic o local
  • Els interessos dels deutes
  • Els interessos de mora, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
  • Els gastos derivats de procediments judicials
  • Gastos financers
  • Gastos d'infraestructura i obra civil
  • Terrenys
  • Hardwares
  • Servicis de telecomunicació i connectivitat a Internet
  • Els gastos relatius a la compensació per labors prestades per tercers per a l'obtenció de les presents ajudes (gastos per prestació de servicis d'assessoria, de gestoria o de similar naturalesa)

Puc ser jo un agent dinamitzador per a ajudar a autònoms i empreses?

Sí, si complixes els següents requisits.

  • Tindre una facturació acreditada en el mercat espanyol d'almenys 100.000 euros en els dos anys anteriors de la presentació de la sol·licitud d'adhesió, o 50.000 euros l'any anterior, en projectes similars als quals oferix del bo digital.
  • En el cas dels autònoms, la facturació haurà de ser de, almenys, 70.000 euros dos anys abans de presentar la sol·licitud i 35.000 l'any anterior.
  • Tindre el domicili fiscal i el centre de presentació de les activitats objecte de subvenció en la Unió Europea.
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

Com presente la sol·licitud per a ser agent digitalitzador?

  • Omplint un formulari d'adhesió en la seu electrònica de Red.es
  • El termini d'adhesió per als agents dinamitzadors es mantindrà obert durant tot el temps que romanga actiu el programa.

Com i quan comence a prestar servici com a agent digitalitzador?

Una vegada firmat l'acord o acords de prestació de solucions digitals tindràs tres mesos per a implantar la solució triada pel beneficiari del bo digital.

Rebràs directament la quantia establida per a cada solució o solucions, una vegada hages justificat el desenvolupament del teu treball(Obri en nova finestra) .

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Bases reguladores per a la concessió d'ajudes per a la digitalització de petit empreses, microempreses i persones en situació de desocupació (BOE 29 de juliol de 2022)(Obri en nova finestra)

Joc Digital: Accelera pime(Obri en nova finestra)

Red.es(Obri en nova finestra)

Més informació sobre les convocatòries del Joc Digital i el paper de la SGAD(Obri en nova finestra)

  • Empresa
  • Servicis electrònics