accesskey_mod_content

La Comissió llança una nova estratègia per a impulsar la seua transformació digital interna

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

01 juliol 2022

Esta estratègia corporativa establix una visió per a una administració més àgil i transformada digitalment que contribuirà a l'assoliment de les prioritats estratègiques de la UE, inclosa la Dècada Digital d'Europa i el Pacto Verde Europeu .

Ahir, 30 de juny, la Comissió va adoptar una nova Estrategia Digital baix el lema  “Estratègia Digital de Pròxima Generació”(Obri en nova finestra)  (Next Generation Digital Strategy). Esta estratègia corporativa establix una visió per a una administració més àgil i transformada digitalment que contribuirà a l'assoliment de les prioritats estratègiques de la UE, inclosa  la Dècada Digital d'Europa(Obri en nova finestra)  i el  Pacto Verde Europeo(Obri en nova finestra) . La interacció fluïda entre persones, processos, dades i tecnologia sustentarà una Comissió totalment digitalitzada.

Sobre la base de l'estratègia digital anterior (2018) de la Comissió, la nova estratègia proporciona un enfocament corporatiu per a optimitzar encara més les iniciatives de TU actuals, tornar a centrar-se en la modernització digital i la prestació de servicis innovadors. Se basa en principis rectors, que es reforçaran amb l'actualització, com a digital per defecte i una sola vegada, seguretat i privacitat, obertura i transparència, interoperabilitat i transfronterer, i centrat en l'usuari, basat en dades i àgil.

L'estratègia corporativa engloba cinc objectius estratègics :

  • Fomentar una cultura digital: empoderar a tot el personal i equipar-ho amb les habilitats/habilitats i ferramentes necessàries per a pensar "primer en el digital", al mateix temps que fomenta la col·laboració i els equips multifuncionales, recolzats per un lloc de treball digital flexible i accessible;
  • Permetre la formulació de polítiques de la UE preparades per al digital: garantir que les tecnologies digitals es consideren des del començament del cicle de polítiques, fent que les noves polítiques s'ajusten a la Dècada Digital;
  • Potenciar la transformació digital impulsada pel negoci: ajudar als departaments de la Comissió a reinventar el seu negoci aprofitant tecnologies innovadores i la reutilització de dades;
  • Garantice un panorama digital impecable: administre de manera eficiente una cartera optimizada de sistemas de TI;
  • Mantindre una infraestructura verda, segura i resiliente com a base de les operacions de la Comissió i noves formes de treball.

La transformació digital de la Comissió, accelerada per la pandèmia de Covid-19, seguirà cobrant impuls amb un abast més ampli que va molt més allà de la TU. L'estratègia enfortix la cooperació interna i l'intercanvi de coneixements entre departaments i amb els Estats membres. Habrá un major suport perquè el personal millore les seues habilitats/habilitats digitals. Els equips informàtics energèticament eficients recolzats per les noves formes de treball contribuiran a una Comissió més inclusiva i sostenible. Una sòlida gestió de la seguretat de TU, el compromís de passar a una arquitectura de confiança zero i un programa reforçat de conscienciació cibernètica per al personal reforçaran la resiliència enfront de les creixents amenaces cibernètiques. Es realitzarà un seguiment regular del progrés cap a la Comissió Digital del futur per a mantindre la transformació digital en curs.  

La Comissió ha donat grans passos en la transformació digital en els últims anys. Un programa de lloc de treball digital va permetre que tots els empleats canviaren al treball remot als pocs dies del començament de la pandèmia. Esta nova estratègia porta el canvi de les habilitats/habilitats digitals a la cultura digital, de l'ús de la tecnologia com un servici a la digitalització dels negocis i el suport a la formulació de polítiques preparades per a l'era digital, entre uns altres.

El fons de l'Estratègia

Des de l'adopció de la primera  Estratègia Digital de la Comissió Europea en 2018(Obri en nova finestra) , el camí cap a una UE digital s'ha accelerat. L'objectiu de la digitalització total de la Comissió i d'Europa per a 2030 ha sigut reforçat per la presidenta Ursula von der Leyen en les seues orientacions polítiques per a la Comissió 2019-2024.

El llançament d'hui d'una nova estratègia digital contribuïx al compliment de les prioritats estratègiques de la UE basades en els valors i principis europeus per a la digitalització, com un enfocament centrat en l'ésser humà, la inclusió digital, la sobirania digital, la confiança i l'ús ètic de tecnologies innovadores.

Esta estratègia establix el marc per a la digitalització urgent dels nostres servicis i la formulació de polítiques i prepara a la Comissió per a recolzar als Estats membres de la UE en la seua transició digital, en línia amb la Dècada Digital d'Europa.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Infraestructures i servicis comuns