El Model Objectiu d'Ajuntament Digital (MOAD) és la plataforma de tramitació digital per a ajuntaments impulsada per la Conselleria d'Ocupació, Empresa i Comerio, que el seu objectiu és incorporar l'ocupació de les TIC al funcionament de les administracions locals andaluses, posant a la disposició d'estos organismes un model sostenible per a la prestació dels seus servicis públics. Per açò, es convertix en un producte fonamental perquè estos s'adapten fàcilment als requeriments normatius i tecnològics de la Llei 11/2007, d'Acceso Electrónico de los Ciudadanos als Servicis Públics .
Esta plataforma es troba implantada ja en 281 ajuntaments d'Andalusia i en procés de desplegament en altres 100, la qual cosa suposa que un de cada dos ajuntaments andalusos utilitzen esta plataforma de tramitació digital per a donar resposta a la prestació dels seus servicis públics digitals.
MOAD està desenvolupat plenament amb programari lliure, la qual cosa permet als ajuntaments garantir l'accés electrònic dels ciutadans als seus servicis públics, les 24 hores del dia i els 365 dies de l'any.
A través d'este portal, els ajuntaments, diputacions i mancomunitats poden posar a la disposició dels seus empleats públics i de la ciutadania funcionalitats com:
- Plataforma de tramitació i integració.
- Una intranet municipal.
- Ferramentes d'administració electrònica (gestor de continguts i gestor documental).
- Portal web i oficina virtual de servicis.
I, des del punt de vista dels ciutadans, MOAD inclou 57 tràmits electrònics, seleccionats d'entre els més demandats per part de la ciutadania. Entre moltes altres coses, el sistema permet:
- Pagar impostos municipals.
- Gestionar les teues dades en el padró.
- Presentar reclamacions.
- Obtindre llicències d'obertura per a locals comercials o industrials.
- Modificar el domicili fiscal.
- Sol·licitar servicis d'assistència als servicis socials
- Sol·licitar tala o poda d'arbres
Font original de la notícia (Junta d'Andalusia)
Font original de la notícia (Europa Press)