Competició europea de solucions TIC reutilitzables en l'administració pública

15 juliol 2016

Nuevos premios de la Comisión Europea para aquellas administraciones que compartan y reutilicen sus soluciones TIC.

Les administracions públiques europees disposen d'incomptables solucions i servicis TIC que podrien ser reutilitzats de forma senzilla per altres administracions públiques. La reutilització de programari que haja tingut èxit prèviament permetrà parar la contínua reinvenció de la roda i ajudarà a estalviar en temps i costos per als usuaris i administracions, de la mateixa manera que mejorarará la interoperabilitat entre sistemes.

Para promocionar la visibilidad de esas soluciones y para animar a su reutilización, la Comisión Europea ha decidido resaltar las más usadas y exitosas dentro del sector público a través de los nuevos premios de Compartición y Reutilización (Sharing & Reuse Awards) de la Comisión Europea.

Condicions de la competició

Los ganadores recibirán 15.000€ y 10.000€ respectivamente por aquellos servicios y soluciones TIC que cumplan con los criterios de alguna de estas cuatro categorías:

• Administracions transfrontereres
  • Administracions nacionals
  • Administracions autonòmiques
  • Administracions locals

Los concursantes que quieran participar en la competición 'Sharing & Reuse Award' podrán registrar su proyecto en este enllaç(Obri en nova finestra) . La competició està oberta fins al 28 d'octubre de 2016 i els premis seran anunciats al març de 2017.

"Queremos premiar aquellas soluciones TIC que hayan sido desarrolladas y compartidas exitosamente por las administraciones públicas, además de que éstas puedan ser reutilizadas por otras administraciones europeas", dijo Margarida Abecasis, a cargo del programa ISA2(Obri en nova finestra) que auspiciará los premios. El programa ISA2 de la Comisión Europea promociona la modernización de las administraciones públicas a través de más de 20 solucions(Obri en nova finestra) que fomenten la interoperabilitat, compartició i reutilització.

Una col·lecció valuosa

En l'actualitat existixen moltes soluciones TIC reutilitzables disponibles. En portal JOINUP(Obri en nova finestra) la Comissió Europea manté una extensa col·lecció d'estes estes solucions(Obri en nova finestra) , desenvolupades pels Estats membres i les institucions europees. "Este premi posarà el focus en les millors solucions i projectes", va dir Ms. Abecasis. "Esperem que l'import del premi permeta a les administracions guanyadores expandir els assoliments del seu projecte".

Qui pot participar?

Sólo las soluciones que hayan sido desarrolladas por o para las administraciones públicas podrán ser calificadas. Si la solución ha sido desarrollada por una entidad privada bajo el nombre de una administración pública, el premio irá a parar a la administración pública correspondiente.

Un dels requisits per a participar és que la solució reutilitzable estiga donada de alta en el portal JOINUP. Totes les solucions reutilitzables donades de alta en el Centre de Transferència de Tecnologia estan disponibles en el portal JOINUP i complixen ja este requisit.

El jurado de la competición incluirá a miembros del Consejo Europeo, de la Comisión Europea y del Parlamento Europeo.

Més informació sobre el concurs(Obri en nova finestra)

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

Més informació sobre com donar de alta una solució reutilitzable en el CTT

• Interoperabilitat i Normalització