El Pla Estratègic per a l'Administració Electrònica 2015-2018 a Castella-la Manxa s'ha presentat el passat 27 de març a Toledo. Esta iniciativa compta amb 95 mesures i naix d'una avaluació dels plans de mesures de suport a emprenedors, de racionalització administrativa i implementació de l'administració electrònica, que s'han desenvolupat des de juny de 2011 fins a 2014.
La Presidenta de Castella-la Manxa ha destacat que gràcies a este pla, que ja s'ha començat a desenvolupar i al que li queden fases per posar en marxa, “hem avançat per a tindre una Administració més moderna, amb menys barreres i més accessible”. Prova d'açò, ha continuat, és que en la nostra regió hui existixen mil procediments menys que en 2011. Així mateix subratlla que hui el 60 per cent dels procediments estan informatitzats completament enfront del 25 per cent de 2011, i en la fase d'inici es troben informatitzats el cent per cent. Així mateix destaca que les mesures exposades han permès un estalvi indirecte de quasi 650 milions d'euros segons els barems establits per l'OCDE.
El Pla Estratègic compta amb un pressupost de 120 milions d'euros de 2015 a 2018 i se sustenta en quatre eixos d'actuació: Administració Digital, Administración Fácil, Administració Oberta i Col·laborativa i Administració Preparada i Sostenible, les accions de la qual es basen a prioritzar el desplegament de la banda ampla ultrarrápida en línia amb l'establit en l'Agenda Europea. Per a aconseguir-ho, Cospedal ha afirmat que el Govern regional destina a este Pla una inversió de 35 milions d'euros.
Respecte de les línies d'actuació de cadascun dels quatre eixos, la presidenta ha assenyalat que el d'Administració Digital “contempla que els ciutadans puguen realitzar les seues gestions en un sol clic”. Açò comporta que podran descarregar llicències de caça i pesca; realitzar les matriculacions en els centres educatius; o la creació de l'Oficina Agrària Virtual dins del Portal Agrari, perquè els agricultors puguen seguir la tramitació de les ajuda de la PAC telemàticament.
El segon eix, Administració Fàcil, contempla la creació de l'espai Oficina Mòbil, que posarà a la disposició de les empreses, de forma gratuïta, un conjunt d'aplicacions web.
Asimismo, el eje Administración Abierta y Colaborativa prevé la Creación de la Carpeta de Salud, que va a facilitar la consulta de la información clínica personal de cada ciudadano.
L'últim eix, l'anomenat Administració Preparada i Sostenible, posarà en marxa, entre altres instruments, l'Informe Clínic d'Emergències, de gran utilitat per al personal sanitari perquè que va a permetre l'enviament anticipat de la informació del malalt des de les ambulàncies, abans d'arribar a l'hospital.