accesskey_mod_content

El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques simplifica la designació d'apoderats o representants en la tramitació administrativa

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

16 setembre 2014

La Secretaría de Estado de Administraciones Públicas y el Consejo General del Notariado firman un convenio de colaboración que permite a la Administración la consulta telemática de documentos públicos notariales de apoderamiento y sus revocaciones al Registro Electrónico de Apoderamientos (REA).

Amb esta iniciativa de la SEAP la realització de tràmits administratius a través d'apoderats o representants serà molt més fàcil i més segura per als ciutadans.

Segons dades del Sistema d'Informació Administrativa, més de 20 milions de tramitacions/any dels ciutadans, realitzades amb l'Administració General de l'Estat, requerixen de l'aportació de poders de representació o d'escriptures públiques de constitució de societats.

La Dirección General de Modernización Administrativa, Procedimientos e Impulso de la Administración Electrónica, consciente de la dificultad que supone para el ciudadano la continua presentación de escrituras notariales para iniciar procedimientos administrativos, ha desarrollado una plataforma tecnológica que permitirá el intercambio telemático de datos entre el Registro Electrónico de Apoderamientos y el Índice Único Notarial. El Convenio firmado por el SEAP y el Presidente del Consejo General del Notariado regula las condiciones en las que se llevará a cabo este intercambio de datos.

En virtut d'este Conveni, el Consell General del Notariat, a través d'ANCERT (l'Agència Notarial de Certificació), informarà al Registre Electrònic d'Apoderaments (REVA), prèvia sol·licitud de l'Administració General de l'Estat o d'algun dels seus organismes, de la capacitat d'actuar d'un ciutadà en nom d'un altre (persona física o jurídica), com el seu representant o com a administrador de la societat.

Per a açò es remetrà una còpia electrònica de l'escriptura d'apoderaments acompanyada d'una fitxa d'informació, en la qual es faran constar les dades identificatives del document notarial, del poderdant i de l'apoderat i de les facultats atorgades. En aquesta còpia, s'inclourà un codi segur de verificació (CSV) perquè qualsevol organisme de l'Administració puga accedir al sistema de consulta i conéixer si el poder seguix vigent i no ha sigut revocat total o parcialment.

En conseqüència, els ciutadans podran iniciar procediments administratius (de manera electrònica o presencial) en nom d'altres persones físiques o jurídiques, sense necessitat d'aportar una còpia autèntica de l'escriptura d'apoderament, sinó proporcionant el codi segur de verificació associat al document notarial. L'Administració, a partir d'este CSV, i accedint al servici habilitat per este conveni, podrà accedir a la còpia digitalitzada del poder, alhora que verifica en temps real la subsistència del poder atorgat.

En conclusió, a través d'este sistema de remissió telemàtica de documents públics notarials d'apoderament i les seues revocacions al Registre Electrònic d'Apoderaments, s'evitarà al ciutadà la reiterada presentació d'escriptures notarials i la seua compulsa en cada actuació davant l'Administració, i es donarà major seguretat jurídica a la tramitació dels procediments administratius.

Més informació sobre la solució Registre Eletrónico d'Apoderaments
Més informació sobre la Plataforma d'Intermediació de Dades

  • Interoperabilitat i Normalització
  • Infraestructures i servicis comuns
  • Centre de Transferència de Tecnologia

0 Comentaris

No hi ha comentaris