- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
Firma de conveni pel qual l'AGE posa a la disposició de la Comunitat de Madrid desenvolupaments d'Administració electrònica.
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
04 novembre 2014
El secretari d'Estat d'Administracions Públiques, Antonio Beteta, i el conseller de Presidència i Justícia de la Comunitat de Madrid, Salvador Victoria, han subscrit un conveni per a l'accés a les solucions tecnològiques bàsiques d'Administració electrònica.
- Entre ells, el d'intermediació intermediació de dades , perquè els ciutadans de la regió no hagen de presentar ja cap documentació que obre en poder de les Administracions Públiques
- Madrid tindrà accés també a altres plataformes com a canvie automàtic de domicili , @firma , sistema d'interconnexió de registres , intercanvie d'informació del portal de CCAA , direcció electrònica habilitada i servici de notificacions electròniques i Red Sara , per a comunicacions segures entre les AAPP.
Beteta ha destacat en l'acte que “la millor definició de l'Administració Electrònica és la tecnologia posada al servici de tots a través de l'Administració. I l'Administració electrònica, hui, és flexible, ja que està oberta els 365 dies de l'any i les 24 hores del dia; és còmoda, perquè no exigix desplaçaments, només un ordinador; és eficaç, perquè la celeritat és la seua raó de ser; i és eficient, perquè el seu cost és mínim, residual, la qual cosa amplia la seua difusió i el seu ús pels ciutadans”.
El secretari d'Estat, que ha recordat la posada en marxa la setmana passada del Punt d'Accés General, www.administracion.gob.es , que unifica els diferents portals per a accedir des d'un punt únic a tots els servicis públics i a tota la informació sobre Administració electrònica, ha afegit que “estem fent futur en el present, i hem de seguir fent, per la societat i pels ciutadans, la millor Administració possible”.
Amb la firma d'este conveni, l'Administració General de l'Estat posa a la disposició de la Comunitat de Madrid diferents plataformes electròniques:
- Intermediació de dades entre Administracions Públiques . Permet a les Administracions Públiques la consulta per mitjans electrònics de dades de ciutadans dels quals ja disposen altres Administracions Públiques per la seua competència. D'esta forma, el ciutadà no ha d'aportar els documents acreditatius dels mateixos. La plataforma d'intermediació de dades és un servici horitzontal, permet integrar múltiples AAPP, tant per a proveir dades a altres Administracions Públiques com per a consultar-los.
- Servici de comunicació automàtica de canvi de domicili : a través d'un sol tràmit, es facilita que el ciutadà informe del canvi de domicili a totes les AAPP. És a dir, amb una única comunicació, bé a l'AEAT, a la Seguretat Social, a Trànsit o a organismes de la Comunitat de Madrid. Una única comunicació del ciutadà i el seu canvi de domicili és efectiu en totes les AAPP.
- Sistema d'Interconnexió de Registres . Interconnecta les oficines de registre (presencials i electròniques) i permet l'intercanvi de seients registrals en forma de comunicacions electròniques segures entre les oficines de registre i els organismes competents, aportant evidents beneficis tant al ciutadà com a les Administracions Públiques.
- Intercanvis d'informació a través del Portal de Comunitats Autònomes . El Portal de Comunitats Autònomes de la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques (SEAP) proveïx servicis a les AAPP que li permeten disposar, de forma centralitzada, d'un conjunt d'aplicacions i utilitats. D'altra banda, la documentació que les Entitats Locals posen a la disposició de la SEAP s'emmagatzema en el servici de gestió de documentació de les Entitats Locals.
- Direcció Electrònica Habilitada i Catàleg de Procediments del Servici de Notificacions Electròniques . Permet la pràctica de la notificació per mitjans electrònics en facilitar als interessats l'accés al contingut de l'acte objecte de notificació, acreditant data i hora de la posada a disposició i accés al contingut, de forma segura i fefaent.
- Xarxa SARA , com a xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques, permet l'intercanvi segur d'informació entre les aplicacions de les Administracions Públiques connectades a través d'una plataforma bàsica de comunicacions.
- Plataforma de validació i firma electrònica @FIRMA . és un conjunt de productes i servicis de certificació i firma electrònica, que es posa a la disposició de les AAPP, per a fomentar la posada en marxa i el desplegament d'aplicacions informàtiques i servicis d'Administració electrònica que requerisquen validació de firma electrònica basada en certificats, autenticació, generació de firma electrònica o segellat de temps en la seua relació amb els ciutadans, empreses i organismes.
Administració Electrònica a Espanya
A través de l'Administració electrònica, els ciutadans van realitzar en 2013 en l'Administració General de l'Estat 370,5 milions de tràmits electrònics (76%) enfront de 117,7 milions de tràmits no electrònics (24%). En 2014, en el primer semestre, els tràmits electrònics sumen 205 milions (78,6%) enfront de 55,7 milions de tràmits no electrònics (21,4%).
Hui, els més de 4.300 tràmits i servicis públics als quals es pot accedir per via electrònica produïxen estalvis importants, només en 2013 l'estalvi va superar els 16.600 milions d'euros, entre altres motius, segons el model estàndard de costos homologat per la UE, perquè una gestió electrònica té un cost mitjà de sol 5 euros, enfront de 80 euros d'un tràmit presencial. I una notificació postal costa 2,55 euros, mentre una notificació electrònica amb prou faenes costa 0,03 euros.
L'Administració electrònica espanyola, a més, ha rebut recentment importants reconeixements internacionals: La plataforma d'Intermediació de dades va obtindre el passat mes de juny un Premi l'ONU a la Millora dels Servicis Públics, un dels guardons internacionals més prestigiosos a l'excel·lència en el sector públic.
D'altra banda, la plataforma Emprèn en 3, per a crear una empresa en 3 dies per via electrònica, va aconseguir a l'octubre el premi al millor projecte europeu de promoció empresarial (EEPA), de la Comissió Europea, en la categoria "Improving the Business Environment". Així mateix, la setmana passada, el Banc Mundial valorava molt positivament en el seu informe Doing Business, la simplificació de l'Administració electrònica espanyola per a la posada en marxa d'un negoci.
- Cooperació interadministrativa
- Infraestructures i servicis comuns
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8