El Pla d'Inspecció, que durà a terme el personal de la Inspecció General de Servicis de la Comunitat, unitat adscrita a la Conselleria d'Economia i Hisenda, arreplega cinc tipus d'actuacions: la simplificació administrativa, l'Administració electrònica, la Transparència i Bon Govern, les Cartes de Servici i la Inspecció General.
La Simplificació administrativa de procediments i normativa, així com l'extensió de la Plataforma d'Interoperabilitat, permetrà l'eliminació de l'aportació de documents per part dels ciutadans. D'esta manera, s'agilitzaran els procediments, es reduiran els temps de resolució i, en definitiva, es contribuirà al fet que l'Administració actue com a ‘motor’ del creixement econòmic i social.
El Pla contempla la implantació de ferramentes d'Administració electrònica (i-Administració), per a substituir els mitjans administratius tradicionals i fer efectiu el dret dels ciutadans a accedir als servicis públics per via electrònica, amb el que implica de reducció de costos i càrregues.