accesskey_mod_content

Cita prèvia – Gestió de cites presencials i virtuals

  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

Tipologia: Seu i procediments electrònics

Àrea: Cita prèvia

Descripció:

Permet, mitjançant una aplicació web, la gestió de les cites dels ciutadans en les oficines d'atenció o en altres canals.

L'aplicació consta de dos parts:

Per al ciutadà, oferix un frontal en Internet amb l'oferta de cites que s'haja configurat per part del centre usuari. El ciutadà pot triar la cita en funció del tràmit que desitge realitzar. Addicionalment, es permet com a canal alternatiu la gestió de cites mitjançant el servici telefònic 060.

Per als administradors dels centres usuaris, oferix una aplicació de backend per a configurar les seus, tràmits, jornades, taules i horaris i publicar les cites lliures. Es poden definir diferents tipus de tràmits (amb una durada predeterminada), taules d'atenció al públic, jornades, festius i horaris, para, sobre la base d'esta informació, confeccionar els calendaris de cites disponibles.

Per a cada centre usuari, Cita Prèvia permet definir àmbits (per exemple províncies) i en cada àmbit calmes d'atenció al públic (oficines).

El servici admet que les cites estiguen disponibles a través d'Internet o solament des de l'aplicació interna (per a reserva telefònica o de manera presencial). Així, un determinat tràmit pot oferir-se solament a través de l'aplicació interna o també a través d'Internet. D'igual manera, una determinada taula associada a un tràmit pot oferir les seues cites solament a través de l'aplicació interna o també a través d'Internet.

L'aplicació interna compta amb 4 perfils d'usuari:

1. Operador d'informació

2. Citador

3. Gestor

4. Administrador

L'accés del ciutadà a Cita Prèvia en Internet pot configurar-se perquè no requerisca autenticació o bé sol·licite accedir a través de Cl@ve. El centre usuari pot configurar contingents de cites d'un determinat tràmit per a un tipus o un altre d'accés. L'obtenció de cita es realitza proporcionant la informació configurada per a cada tràmit, per exemple: nom i cognoms, DNI i país de nacionalitat.

Per a l'obtenció d'una cita el ciutadà selecciona en primer lloc l'àmbit per al qual desitja obtindre-la, després el tràmit i finalment la seu d'entre les quals tinguen cites disponibles.

L'administrador de l'aplicació pot configurar per a cada tràmit i província la manera en el qual ciutadà va a visualitzar la relació de cites disponibles. Existixen quatre modalitats diferents:

• Vista Una: Primera Cita Disponible

• Vista Tres: Tres primeres cites disponibles

• Vestisca Hora: Tres primeres cites disponibles amb elecció d'hora a partir de la qual es desitja la cita

• Vestisca Mapa: Calendari complet de cites disponibles.

Altres funcionalitats del servici són:

• Consulta de cites en el calendari de Carpeta Ciutadana.

• Possibilitat de video-cites.

• Integració amb el Gestor de Torns ATENEU.

Com sol·licitar el servici: L'alta del centre en el servici de Cita prèvia es pot sol·licitar en el formulari del joc de sotssecretaria.

El servici Cita Prèvia requerix la firma d'un Conveni de Col·laboració. Una vegada sol·licitada l'alta, des de la SGAD es contactarà amb l'organisme sol·licitant per a la tramitació del conveni.