Disponible la sisena versió de La meua Carpeta Ciutadana

26 desembre 2023

Des de la seua posada en marxa, se superen els 3 milions d'usuaris diferents i s'han realitzat més de 20 milions d'accessos

La meua Carpeta Ciutadana, servici oferit pel Ministeri de Transformació Digital a través de la Secretaria General d'Administració Digital, ja té disponible la seua sisena versió oficial en els dispositius de iOS  i Android  així com a través del seu web. D'esta manera es millora este servici públic, que dona informació de totes les administracions.

La meua Carpeta Ciutadana permet consultar des del mòbil, i des d'un únic punt, documentació personal de molt diferents àmbits (educatius, béns immobles, vehicles, residència, prestacions socials i de desocupació, laborals, història clínica, etc.). També facilita l'accés als teus expedients i les teues notificacions de l'administració pública a través de la Direcció Electrònica Habilitada Única – DEHú(Obri en nova finestra) . A més, en La meua Carpeta Ciutadana és possible conéixer les cites prèvies gestionades per les Administracions públiques, i rebre avisos sobre venciments de tràmits relacionats amb DNI, Passaport, Permís de Conducció i ITV. D'esta manera se simplifica la relació entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.

Des del seu llançament, suma ja més de 2,4 milions de descàrregues de les aplicacions mòbils. A més, més de 3 milions de ciutadans diferents han utilitzat en algun moment els seus servicis realitzant més de 20 milions d'accessos.

La sisena versió de La meua Carpeta Ciutadana, disponible en els mercats oficials d'aplicacions, incorpora les següents noves funcionalitats i millores d'interés per a la ciutadania, així com nous organismes que faciliten informació a través de La meua Carpeta Ciutadana:

• 1171 ajuntaments i diputacions provincials es troben ja integrats amb la consulta de l'estat d'expedients en les Entitats Locals. Gràcies a la intensa col·laboració amb les diputacions provincials, o els seus equivalents autonòmics es progressa a bon ritme en la incorporació d'Entitats Locals, especialment amb les menors de 20.000 habitants, com es mostra en el següent mapa:

• Els ciutadans adherits a la Direcció Electrònica Vial de la DGT podran conéixer addicionalment a través de La meua Carpeta Ciutadana les notificacions electròniques que tinguen pendents i també podran arreplegar-les, juntament amb les de la resta d'administracions adherides, en la Direcció Electrònica Habilitada Única - DEHú, tant a través del seu servici web com a través de l'aplicació mòbil específica disponible per a dispositius Android (Obri en nova finestra) i dispositius iOS(Obri en nova finestra) . També es troben disponibles les notificacions de 21 nous ajuntaments, que s'unixen al 73% d'ajuntaments integrats en la DEHú.

• Consulta de condició d'esportista d'alt nivell. Aquesta condició, que es concedix durant un període acotat de temps, permet tindre accés a diferents beneficis, especialment en l'àmbit universitari.

• Consulta de residència legal a Espanya. Els ciutadans amb NIE podran consultar els períodes i raons pels quals tenen reconeguda la residència legal a Espanya.

• Consulta de l'històric de municipis de residència. Permet confirmar els municipis en els quals has residit des de 1996 amb vista a diferents sol·licituds que exigixen haver residit en una ciutat, comunitat autònoma, o a Espanya.

• Descàrrega del document electrònic amb les dades del teu domicili conforme als requisits del Reglament Europeu (UE) 2018/1724 relatiu a la creació de la Passarel·la Digital Única. També podràs acompanyar-ho de la seua forma estàndard multilingüe en tots els idiomes oficials de la UE, conforme a l'annex X del Reglament (UE) 2016/1911 sobre els documents públics.

• Configuració personalitzada per a cadascun dels diferents possibles tipus d'avisos d'esdeveniments de calendari. Podràs decidir de quins reps avisos, per què mitjà es fa l'avís (correu, notificació push del dispositiu mòbil) i 2 avisos diferents amb l'anticipació que desitges.

Totes estes novetats s'emmarquen en el Full de ruta evolutiu previst per a 2023/2024, amb la previsió d'incorporació de noves funcionalitats que tinguen en compte els suggeriments i sol·licituds de la ciutadania i institucions.

Qualsevol ciutadà està convidat a transmetre la seua experiència i suggeriments a través de dos formularis, un sobre la web (Obri en nova finestra) i un altre sobre l'aplicació aplicació mòbil(Obri en nova finestra) , de manera que es puga enriquir i incloure noves funcionalitats en el full de ruta per a les futures versions

Esta iniciativa s'està duent a terme gràcies al a excel·lent col·laboració i al treball conjunt amb les diferents administracions nacionals, regionals, locals, universitàries, judicials i els seus diferents organismes públics.

Transformació Digital de les Administracions Públiques

La meua Carpeta Ciutadana va ser la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques , que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de servicis mòbils de qualitat per als principals servicis públics.

El reconeixement atorgat per la ciutadania a través dels Premis Internet 2023, on va ser guardonada com a millor projecte de transformació digital del sector públic; pel sector professional, a través dels Premis Nacionals d'Enginyeria informàtica, on va ser guardonada com a millor projecte públic; i per la pròpia administració i el sector TIC de l'administració, a través dels Premis SOCINFO i els Premis CNIS, donen testimoniatge de l'esforç que s'està realitzant des de les administracions públiques per a la seua digitalització, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència , l'agenda Espanya Digital i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques.

• Desenvolupament de Sistemes, Aplicacions i Solucions Informàtiques