"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital , a través de la Secretaria General d'Administració Digital adscrita a la Secretaria d'Estat de Digitalització i Inteligencia Artificial, posa en marxa una nova versió BETA de “La meua Carpeta Ciudadana”. Esta versió inclou una aplicació mòbil, un lloc web i un assistent virtual. Estes ferramentes busquen simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu.
El Govern fa un pas més per a acostar l'Administració a la ciutadania i facilitar una relació més fluïda i pròxima, simplificant l'accés a la informació, desenvolupant servicis personalitzats i establint nous canals d'interacció més proactius. Amb esta mesura s'avança en l'objectiu que el 50% dels servicis públics digitals estiguen accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.
“El meu Carpeta Ciudadana” afronta una renovació integral, incorporant noves funcionalitats i canals per a agilitzar les gestions amb l'administració i el flux d'informació.
En la versió BETA, que hui es llança, qualsevol usuari pot consultar de forma àgil i agregada determinats dades personals i cites prèvies gestionats per les Administracions públiques, accedir a les notificacions pendents de l'Administració de l'Estat, de nombroses comunitats autònomes i entitats locals, i informar-se de l'estat dels seus expedients en tramitació. El lloc web afig a més un Asistente Virtual que ajuda, mitjançant processament de llenguatge natural, a facilitar la relació amb l'administració.
Servicis disponibles dins de “La meua carpeta ciutadana”
Així mateix, s'oferixen diferents servicis per a consulta de dades personals en l'àmbit educatiu (titulacions universitàries i no universitàries, condició de becari o matrícules universitàries); Vivenda (béns immobles i dades del padró); Salut i Assumptes Socials (grau i nivell de discapacitat i accés a la sol·licitud del certificat COVID); Situación personal i familiar (títol de família nombrosa, inexistència d'antecedents penals o inexistència d'antecedents per delictes de naturalesa sexual,); Treball i Jubilació (demanda d'ocupació i prestacions, i accés a la vida laboral); i Vehículos i transport (dades del conductor i saldo de punts i dades del vehicle).
Además, “Mi Carpeta Ciudadana” permite consultar el estado de los expedientes en curso, tanto en la Administración General del Estado como en las Comunidades Autónomas ya adheridas. Asimismo, permite conocer las notificaciones y comunicaciones administrativas pendientes de recoger que han sido emitidas por la Administración del Estado y las numerosas comunidades autónomas, entidades locales y universidades que ofrecen sus notificaciones a través de la Direcció Electrònica Habilitada Única – DEHú .
Després d'esta primera versió BETA, “La meua Carpeta Ciudadana” estarà en constant evolució per a poder incloure cada vegada un nombre major de funcionalitats per al ciutadà, minimitzant al màxim els desplaçaments i l'ús innecessari de recursos presencials.
Per a fer partícips del seu disseny i evolució futura a tots els actors que desitgen participar en este procés, esta nova versió de “La meua Carpeta Ciudadana” posa a la disposició dels usuaris un formulari perquè facen arribar els seus comentaris i aportacions, i així enriquir l'experiència d'usuari en un procés de millora contínua i avançar cap a un servici cada vegada més adaptat a les necessitats de la ciutadania.
Assistent virtual
El lloc web de “El meu Carpeta Ciudadana” inclou un nou assistent conversacional, denominat “Ada”, capaç d'entendre les necessitats de l'usuari i guiar-ho així fins a l'apartat corresponent on aparega la informació sol·licitada. L'objectiu d'açò és facilitar l'accés a persones amb capacitats diferents i menys familiaritzades amb l'entorn digital.
“Ada” continuarà aprenent i avançant en les seues funcionalitats amb la finalitat d'ajudar a la ciutadania en la seua relació amb l'Administració.
Transformació Digital de les Administracions Públiques
Amb este llançament, Mi Carpeta Ciudadana avança en la digitalització de la les administracions públiques, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència , l'agenda España Digital i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques .
En concret, es tracta de la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de servicis mòbils de qualitat per als principals servicis públics creant a més al voltant de l'Administració una comunitat de desenvolupadors open source. L'objectiu és que el 50% dels servicis públics digitals estiguen accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.
Font original de la notícia