" /> PAe - El Govern llança en fase pilote la nova aplicació mòbil de “La meua Carpeta Ciutadana”
accesskey_mod_content

El Govern llança en fase pilote la nova aplicació mòbil de “La meua Carpeta Ciutadana”

  • Escoltar
  • Copiar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

14 setembre 2022

La versió BETA de "La meua Carpeta Ciutadana" incorpora nous canals, com una aplicació mòbil, un lloc web renovat -més usable i amb servicis addicionals, com un calendari personal- i un assistent virtual.

El Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital(Obri en nova finestra) , a través de la Secretaria General d'Administració Digital(Obri en nova finestra) adscrita a la Secretaria d'Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial, posa en marxa una nova versió BETA de “La meua Carpeta Ciutadana”. Esta versió inclou una aplicació mòbil, un lloc web i un assistent virtual. Estes ferramentes busquen simplificar la relació a través d'internet i millorar la interacció entre l'administració i la ciutadania de forma accessible, proactiva i personalitzada des de qualsevol dispositiu. 

El Govern fa un pas més per a acostar l'Administració a la ciutadania i facilitar una relació més fluïda i pròxima, simplificant l'accés a la informació, desenvolupant servicis personalitzats i establint nous canals d'interacció més proactius. Amb esta mesura s'avança en l'objectiu que el 50% dels servicis públics digitals estiguen accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

“La meua Carpeta Ciutadana” afronta una renovació integral, incorporant noves funcionalitats i canals per a agilitzar les gestions amb l'administració i el flux d'informació.

En la versió BETA, que hui es llança, qualsevol usuari pot consultar de forma àgil i agregada determinats dades personals i cites prèvies gestionats per les Administracions públiques, accedir a les notificacions pendents de l'Administració de l'Estat, de nombroses comunitats autònomes i entitats locals, i informar-se de l'estat dels seus expedients en tramitació. El lloc web afig a més un Assistent Virtual que ajuda, mitjançant processament de llenguatge natural, a facilitar la relació amb l'administració.

Servicis disponibles dins de “La meua carpeta ciutadana”

Així mateix, s'oferixen diferents servicis per a consulta de dades personals en l'àmbit educatiu (titulacions universitàries i no universitàries, condició de becari o matrícules universitàries); Vivenda (béns immobles i dades del padró); Salut i Assumptes Socials (grau i nivell de discapacitat i accés a la sol·licitud del certificat COVID); Situació personal i familiar (títol de família nombrosa,  inexistència d'antecedents penals o inexistència d'antecedents per delictes de naturalesa sexual,); Treball i Jubilació (demanda d'ocupació i prestacions, i accés a la vida laboral); i Vehicles i transport (dades del conductor i saldo de punts i dades del vehicle).

A més, “La meua Carpeta Ciutadana” permet consultar l'estat dels expedients en curs, tant en l'Administració General de l'Estat com en les Comunitats Autònomes ja adherides. Així mateix, permet conéixer les notificacions i comunicacions administratives pendents d'arreplegar que han sigut emeses per l'Administració de l'Estat i les nombroses comunitats autònomes, entitats locals i universitats que oferixen les seues notificacions a través de la  Direcció Electrònica Habilitada Única – DEHú(Obri en nova finestra) .

Després d'esta primera versió BETA, “La meua Carpeta Ciutadana” estarà en constant evolució per a poder incloure cada vegada un nombre major de funcionalitats per al ciutadà, minimitzant al màxim els desplaçaments i l'ús innecessari de recursos presencials. 

Per a fer partícips del seu disseny i evolució futura a tots els actors que desitgen participar en este procés, esta nova versió de “La meua Carpeta Ciutadana” posa a la disposició dels usuaris un formulari perquè facen arribar els seus comentaris i aportacions, i així enriquir l'experiència d'usuari en un procés de millora contínua i avançar cap a un servici cada vegada més adaptat a les necessitats de la ciutadania.

Assistent virtual 

El lloc web de “La meua Carpeta Ciutadana” inclou un nou assistent conversacional, denominat “Ada”, capaç d'entendre les necessitats de l'usuari i guiar-ho així fins a l'apartat corresponent on aparega la informació sol·licitada. L'objectiu d'açò és facilitar l'accés a persones amb capacitats diferents i menys familiaritzades amb l'entorn digital.

“Ada” continuarà aprenent i avançant en les seues funcionalitats amb la finalitat d'ajudar a la ciutadania en la seua relació amb l'Administració.

Transformació Digital de les Administracions Públiques

Amb este llançament, La meua Carpeta Ciutadana avança en la digitalització de la les administracions públiques, en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència(Obri en nova finestra) , l'agenda Espanya Digital(Obri en nova finestra) i el Pla de Digitalització de les Administracions Públiques(Obri en nova finestra) .

En concret, es tracta de la primera aplicació mòbil dins de la mitjana App Factory del Pla de Digitalització de les Administracions Públiques, que el seu objectiu és potenciar el desenvolupament de servicis mòbils de qualitat per als principals servicis públics creant a més al voltant de l'Administració una comunitat de desenvolupadors open source. L'objectiu és que el 50% dels servicis públics digitals estiguen accessibles a través del mòbil a la fi de 2025.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Ciutadà