La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, preveu en el seu articulat la creació del
Registro Electrónico de Apoderamientos (REVA), el
Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) i el
Registro Electrónico General (REG), posteriorment regulats en el Reglament d'actuació i funcionament del Sector Publique per mitjans electrònics, aprovat pel Reial decret 203/2021, de 30 de març.
A fi de desenvolupar-los, s'han elaborat per la
Direcció general de Governança Pública (DGGP) i per la
Secretaria General d'Administració Digital (SGAD) tres Ordes Ministerials, sent co-proponents el Ministeri d'Hisenda i Funció Pública i el Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital.
Cada una dels ordes establix la regulació detallada d'un dels registres:
- L'Orde Orde PCM/1384/2021, de 9 de desembre , per la qual es regula el Registre Electrònic d'apoderaments (REVA) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat. El REVA facilita l'exercici del dret de representació de les persones interessades per a relacionar-se amb les Administracions Públiques. Per a açò l'Orden Ministerial ho dota d'un marc de requisits i funcionament així com els models d'apoderaments per a la seua utilització en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat i els organismes públics i entitats de dret públic adherides al registre.
-
L'Orde Orde PCM/1383/2021, de 9 de desembre , regula el Registre de Funcionaris Habilitats (RFH) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, els seus Organismos Públicos i Entitats de Dret Públic. El RFH té com a objectiu facilitar l'exercici dels drets d'assistència als no obligats a relacionar-se de forma electrònica amb les Administracions Públiques. Su Orde Ministerial ho dota d'un marc que establix el funcionament del registre en el qual constarà el personal que podrà realitzar labors d'identificació i firma en nom de les persones interessades així com emetre còpies autèntiques.
-
El Orde PCM/1382/2021, de 9 de desembre , regula el Registro Electrónico General (REG) en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat. El REG manté l'objectiu de facilitar l'exercici del dret de la ciutadania per a relacionar-se amb les Administracions Públiques.
Els Ordes Ministerials dels registres electrònics suposen un enfortiment per a les relacions de la ciutadania amb les Administracions Públiques que es traduïx en una millora dels servicis públics. La seua aplicació suposarà un impuls per a l'Administració Electrònica orientat cap a una major eficàcia en l'organització i en l'assistència a la ciutadania.
Les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als servicis de manera electrònica.
Les relacions amb la ciutadania es veuran reforçades en garantir l'accessibilitat als servicis de manera electrònica.