- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8
El servici de Registre GEISER ha superat els 700.000 seients registrals intercanviats amb altres administracions a través de SIR
"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".
23 febrer 2016
Amb una mitjana de quasi 10.000 seients setmanals des de la seua entrada en producció en 2014, GEISER es consolida com l'aplicació de registre integrada en SIR amb una major taxa de creixement en la plataforma del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR).
A dia d'hui GEISER és el servici de registre de referència per a l'Administració de l'Estat, després que fóra designada com a Servici Compartit de Registre.
GEISER aconseguix els 2.800.000 euros d'estalvi gràcies a la supressió del paper en l'intercanvi de seients registrals entre administracions a través del Sistema d'Interconnexió de Registres (SIR). La taxa mitjana de digitalització de seients registrals realitzats amb GEISER en SIR és del 86% i s'espera que seguisca millorant.
A més dels enviaments a través de la plataforma SIR en GEISER es produïxen intercanvis interns entre les seues oficines de registre en els quals també se suprimix l'enviament del paper dels seients registrals.
A més dels estalvis econòmics l'intercanvi electrònic de seients registrals suposa una major eficàcia en la gestió. En realitzar-se els intercanvis electrònicament, la recepció en destinació es produïx pocs minuts després del seu enviament en origen. L'estalvi benvolgut en la tramitació electrònica d'un seient tipus és d'uns 4 euros si va digitalitzada la documentació adjunta.
Els principals usuaris de l'aplicació GEISER són les Delegacions i Subdelegacions del Govern, la Sotssecretaria del MINHAP i la Secretària d'Estat d'Administració Pública. Altres usuaris destacats són el Ministeri d'Ocupació i Seguretat Social, la Direcció general de trànsit, l'Institut Nacional d'Administració Pública, el Butlletí Oficial de l'Estat, el Museu Nacional Centre d'Art Regna Sofia, l'Agència d'Avaluació i Qualitat dels Servicis, el Consell de Transparència i Bon Govern, El Parc mòbil de l'Estat, l'Institut Español d'Oceanografia, el Laboratori Subterrani de Canfranc, la Universitat de Saragossa i pròximament els Ministeris de: Indústria, Energia i Turisme; Assumptes estrangers i Cooperació; Justícia, i el Servici Públic d'Ocupació Estatal, la Mutualitat General de Funcionaris Civils de l'Estat i el Centre d'Investigacions Energètiques, Mediambientals i Tecnològiques.
Altres aplicacions de registre integrades en la plataforma SIR, comuns com a ORVE o certificades, completen el panorama de l'intercanvi digitalitzat de seients registrals amb més d'1.500.000 seients registrals intercanviats per SIR, la qual cosa es traduïx en més de 5 milions d'euros d'estalvis.
Més informació sobre la solució GEISER en el CTT.
- Cooperació interadministrativa
- Infraestructures i servicis comuns
- Interoperabilitat i Normalització
Destacats CTT
- Posada en producció de la nova aplicació del Registre Electrònic General
- Els ciutadans poden accedir a la seua Història Clínica en l'app “La meua Carpeta Ciudadana”
- Disponible la tercera versió oficial de Mi Carpeta Ciudadana
- La Seguretat Social comença a publicar les seues notificacions en la Direcció Electrònica Habilitada única
- La Direcció general del Cadastre inicia la publicació de les seues notificacions en la DEHú
- Noves versions de l'aplicatiu Autofirma v1.8