accesskey_mod_content

El Govern Basc aprova el Projecte de Llei que modernitzarà l'estructura de l'Administració Pública Basca dissenyada fa 30 anys

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Noticia disponible únicamente con fines históricos y de hemeroteca. La información y enlaces mostrados se corresponden con los que estaban operativos a la fecha de su publicación. No se garantiza que continúen activos actualmente".

17 setembre 2014

El Projecte de Llei de l'Administració Pública Basca naix després de deu mesos d'intens treball, debat i contrast amb tots els agents involucrats i el seu objectiu és dissenyar un nou marc jurídic que permeta convertir l'Administració Pública basca en un servici públic de qualitat, capaç de respondre de na manera eficaç a les necesides de la ciutadania del Segle XXI i assentat sobre els nous principis de la governança: participació, transparència i col·laboració ciutadana en els assumptes públics.

  • La participació, la transparència i la col·laboració ciutadana en el disseny i avaluació de les polítiques públiques, eixos centrals d'un projecte que el Govern entrega a la Càmera basca per al debat dels Grups Parlamentaris.
     
  • Entre les novetats destaca que la ciutadania tindrà dret al fet que l'Administració Pública basca responga a les seues sol·licituds d'informació pública en un termini no superior a 15 dies, en cas contrari, podrà apel·lar a la “Agència Basca de Transparència-Gardena”.
     
  • Els partits polítics, les organitzacions empresarials, els sindicats i totes aquelles entitats que reben subvencions públiques estaran afectats per les obligacions de la publicitat activa.
     
  • El projecte articula per primera vegada els requisits per a la creació d'entitats públiques: no podran crear-se noves que suposen duplicitat i el naixement de la qual no estiga degudament justificat.
     

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)

  • Servicis electrònics