El Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques és responsable de la incorporació de les tecnologies de la informació i de les comunicacions a la prestació dels servicis públics i el desenvolupament de l'administració electrònica i la cooperació amb altres Administracions Públiques en esta matèria, corresponent la gestió, direcció i impuls a la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.
La Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques oferix la seua col·laboració a les restants Administracions públiques per a la implantació dels servicis electrònics previstos en la Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als Servicis Públics i que estan descrits en els articles 15 (utilització de sistemes de firma electrònica avançada), 27.7 (utilització de mitjans electrònics de forma preferent en les comunicacions amb altres Administracions Públiques), 28 (pràctica de la notificació per mitjans electrònics) i 43 (xarxa de comunicacions de les Administracions Públiques espanyoles).
L'objectiu perseguit amb este conveni és l'aprofitament mutu de solucions tecnològiques bàsiques d'administració electrònica per part de l'Administració General de l'Estat i del Principat d'Astúries i els seus Entes Locales.
La subscripció del present Conveni permetrà a l'Administració General de l'Estat i al Principat d'Astúries assumir una sèrie d'obligacions respecte a l'aprofitament comú de les solucions bàsiques objecte del mateix.
Així mateix, per a millorar el servici al ciutadà i aprofitar al màxim aquestes solucions, s'obri a les Entitats Locals la possibilitat d'accedir a les mateixes, mitjançant el corresponent acord d'adhesió, conforme al previst en l'article 57 de la vigent Llei de Bases de Règim Local.