accesskey_mod_content

L'Administració del segle XXI ha de ser 100% electrònica o no serà Administració

  • Opinar
  • Escoltar
  • Imprimir PDF
  • Compartir

"Notícia disponible únicament amb finalitats històriques i d'hemeroteca. La informació i enllaços mostrats es corresponen amb els quals estaven operatius a la data de la seua publicació. No es garantix que continuen actius actualment".

15 octubre 2014

El secretari d'Estat d'Administracions Públiques ha fet estes declaracions en inaugurar el XXX aniversari de la constitució de la Federació d'Antics Alumnes Iberoamericans de l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP) d'Espanya i el XIII seminari internacional sobre “La Llengua com a cultura administrativa entre Espanya i Amèrica”.

“L'Administració del segle XXI ha de ser 100% electrònica o no serà Administració”, ha manifestat Beteta. “El futur ja està ací, l'Administració no va a canviar, sinó que ja ha canviat”, segons el secretari d'Estat, particularment des de 2012, s'ha adaptat a una nova realitat, “les llargues cues enfront de les oficines ja no existixen perquè els tràmits, àgils i econòmics, es fan per internet, estalviant temps i diners”.

Beteta ha afegit que l'Administració electrònica ha unit tres conceptes, eficàcia, eficiència i seguretat. “Quan una notificació per internet costa 3 cèntims i per via postal 2,5 euros, la sort està tirada”, ha indicat.

L'Administració electrònica és un clar compromís del Govern, segons el secretari d'Estat, “és l'aposta del present perquè mai perdem el tren del futur i per a dissenyar una Administració d'avantguarda i modernitat”. L'Administració electrònica és l'Administració oberta 24 hores, 365 dies a l'any, “que no tanca, que no et fa esperar ni perdre el temps, que s'adapta a la teua realitat. Hui, ja no és possible presentar la declaració de la renda per una altra via que no siga telemàtica. El paper s'està convertint en un bonic record”

Beteta ha animat als antics alumnes iberoamericans de l'INAP a seguir mantenint visca la seua associació internacional, com a instrument d'intercanvi d'experiències, reflexions i coneixements per a millorar l'Administració Pública i el servici al ciutadà, gràcies a eixe gran vehicle d'encontre que és la llengua, “que ens unix a banda i banda de l'Atlàntic per a analitzar la seua influència en la cultura administrativa que compartim els països d'Iberoamèrica”.

Font original de la notícia(Obri en nova finestra)